Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

et36s 27 mei 2005, 1.328 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• Koeling
  • Afwerking
  • Vormgeving

Minpunten

• Voorzijde
  • Ruimtegebrek (ik ben een bigtower gewend)

Afwerking

De afwerking van de CM Centurion is prima. Alle benodigheden zijn meegeleverd. Tevens zijn er ook reserveonderdelen beschikbaar. De panelen zijn lekker stevig en bevatten geen scherpe randen. De voorzijde is geperforreerd wat de airflow ten goede komt. In principe hoeft er geen schroevendraaier aan te pas te komen aangezien alles vastgezet kan worden door middel van een kliksysteem.

Mogelijkheden

De mogelijkheden lijken enorm. De kast biedt plaats voor maar liefst 5x 5,25inch apparaten, 1x3,5 inch extern en 4x 3,5 inch intern. Dit kliksysteem werkt prima mits je geen exotische producten in je kast wilt inbouwen. Helaas is de ruimte beperkt en moet je vrij creatief zijn wil je het een en ander aan kabels wegwerken.

Koeling

Hier is goed over nagedacht. Voorin de behuizing vind je een stille 80mm fan die recht over de hardeschijven blaast waardoor die ook meteen gekoeld worden. Dit is een groot pluspunt. Ik heb namelijk 3 Maxtor Diamond 9 schijven erin hangen die zonder koeling +/- 51 graden werden. En nu zo rond de 40 blijven steken. Achterin de behuizing vind je een stille 120mm fan die de warme lucht naar buiten zuigt. Tevens is er nog plaats voor een 80mm fan aan de zijkant van de behuizing die de lucht van de processor weg kan zuigen.

De vormgeving

Die vind ik uitstekend. Geen franje, de knoppen zijn mooi afgewerkt en het front panel met aansluitingen ziet er ook prima uit. De 2 felle blauwe ledjes geven de activiteit weer.

Installatie

Hier heb ik het een en ander op aan te merken. Als je het geheugen wilt upgraden zul je waarschijnlijk een groot deel van de bekabeling los moeten trekken omdat je er anders niet bij kan. De harde schijven zitten heel erg dicht op het moederbord waardoor je het beste kunt volstaan met de kortste kabels die je kan vinden. De voorzijde is een ramp om de 1e keer los te halen. Dit paneel zit echt muurvast, ze kunnen natuurlijk ook overdrijven als het op degelijkheid aankomt. Helaas moet je het paneel wel loshalen als je optische drives wilt installeren. Snel verwisselen is er niet bij.

Modbaarheid

Ik ben geen persoon die graag zelf aan de slag gaat met de behuzing. Ik ben niet erg creatief in dat opzicht. Ik heb hierover dus geen mening. Ik wil alleen even zeggen dat het zijnpaneel bijvoorbeeld weinig ruimte over laat voor een raampje daar die deels geperforeerd is en er ruimte is gelaten voor een casefan.

Voeding

Deze behuizing is niet voorzien van een voeding.

De prijs

Over de prijs ben ik zeer te spreken, voor die 65,- krijg je echt waar voor je geld.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

"Goede review Unneoetech!"

Ik et36s heb die geschreven ;) Maar goed over de stilte van die koeler mijn schijven komen er bovenuit daardoor trok ik voor mij de conclusie dat die vrij stil is.
@ sick:

(ben even te lui om het zelf uit te leggen...maar dit is een erg duidelijk plaatje :P
Ik heb dezelfde kast en ben het met heel veel dingen eens behalve dat je de voorste koeler stil noemt. Ik vind hem eerlijk gezegd vrij luidruchtig. Maar verder ben ik inderdaad ook erg tevreden over deze kast :)
Ik heb beide standaard meegeleverde coolers op 7 volt draaien....dan hoor je ze nauwelijks :) En daarbij komen mijn case temps nooit boven de 7 graden boven mijn kamer temperatuur uit. Het is 2 minuutjes werk en je hebt daarmee een lekker stil kastje voor heel weinig geld.
Goede review Unneoetech!
Heb deze kast ook al 8maanden en ben er erg tevree over.

Trouwens Jerone. misschien een domme vraag maar hoe zet je de meegeleverde coolers op 7volt ?