Sony BDV-N9100W Zwart Review

mutsje 22 maart 2014, laatste update op 6 mei 2014, 594 views

Sony BDV-N9100W Zwart

Pluspunten

• Mooi strak design en erg goed geluid.

Minpunten

• Geen uitgebreide handleiding hoe je homecinema set werkt.
  • Door design kan je er niks boven op zetten

Geluidskwaliteit Score: 5
Het uitpakken van de doos in een sport ansich, de speakerzuilen bestaan uit 3 delen en deze moet je eerst in elkaar zetten nadat je het juiste speakersnoertje erdoor hebt weten te wurmen :+. Na wat gekloot de hele opstelling geplaatst en de setup gedraait. Je word keurig overal doorheen geloodst en de set kalibreert zich netjes. Na het last minute erin pluggen van netwerktouwtje had ding gelijk door dat die verbonden was met internet.
Via hdmi mijn dune hd max doorgeschakeld en de harmony one gelijk ingesteld. Alles start automatisch netjes op en enige dat nu stoort is dat de audio ook via hdmi naar de tv gaat terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Staat nog op puntje to do om uit te zoeken of de sp/dif alleen voor tv gebruikt kan worden of dat je dit ergens in de setup kan instellen dat je audio elders vandaan wilt hebben. Dan kan ik de dune max weer uitsluitend over sp/dif uitlaten sturen. Radio instellen is erg makkelijk als je een keer door hebt hoe het werkt. En zonder een handleiding is het echt old skool proberen :)

EDIT:
Je kan je tv via sp/dif aan de homecinemaset koppelen, ik heb ook een sony tv dus deze detecteert automatisch dat er een homecinemaset staat en schakelt deze ook aan (niet erg gewenst soms maar ja.. )

Inmiddels in bezit van een 3D movie en de kinderen zijn er helemaal blij mee. Het afspelen van 3D gaat echter zonder haperen en alles werkt prima naar behoren. Nu aantal maanden in bezit en ben erg tevreden ondanks de beperkte hoeveelheid aansluitmogelijkheden.

Heb jij ook een Sony BDV-N9100W Zwart?

De pricewatch is aardig maar bij overige webwinkels als coolblue is deze set inmiddels stuk goedkoper.
Het blijkt dus dat je HDMI 1 samen met TV (SP/DIF) kan instellen. Nu kijk ik dus movies vanaf de dune met geluid puur uit de boxen van de sony. Wel een enorm genot. Wel een puntje je kan de speakers niet strak in een hoek want er zitten behoorlijk ronde voetstukken onder.

[Reactie gewijzigd door mutsje op 22 maart 2014 20:10]