Specificaties Rad. R9 280X (1GHz), 3GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB Review

abelprovily 22 maart 2014, 668 views

MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Pluspunten

• Erg stil en koel
  • Goede overclocksoftware
  • Goede prestaties
  • Mooi verpakt

Minpunten

• Weinig uitleg voor de onervaren systeembouwer

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze review is haastig geschreven, en zal over niet al te lange tijd worden geupdated.
Ik heb deze videokaart nu ongeveer 2 weken en ik ben er erg tevreden over. Het is de bedoeling dat ik hem in een compleet nieuw systeem ga zetten, maar ik heb nog niet alle onderdelen, dus hij staat nu tijdelijk in een verouderd systeem. Ik heb de 280X nog lang niet optimaal kunnen benutten, aangezien mijn cpu een erg grote bottleneck is. Ik heb battlefield 4 gespeeld (zonder de mantle-patch, dus resultaten zijn stuk lager dan met goede processor) op ultra settings op 1920 bij 1080 en hij speelde het rond de 50 fps, wat ik al veelbelovend vind, aangezien de kaart totaal niet heet werd en de fans bijna niks deden, terwijl de cpu op 100% stond en de fan te blazen, dus hij kan hoogstwaarschijnlijk nog veel meer. Later zal ik deze review updaten als ik de kaart in het nieuwe systeem heb kunnen testen. Wat de temperatuur betreft, die komt max op 63 graden. De fans draaiden daarbij op 35%, dus hij kan nog veel meer aan. Ook is de grote 20mm fan in de zijkant van mijn kast naast de gpu kapot, dus die koeling valt ook weg. Opnieuw zeg ik hierbij dat ik de resultaten zal updaten als mijn systeem klaar is met goed functionerende koeling. De bijgeleverde software is erg handig, MSI afterburner is zoals altijd al een heel goed overclockprogramma, ik heb het bij deze kaart alleen nog niet uitgeprobeerd, omdat het met de huidige cpu nog geen zin heeft en ik niet voor niets mijn garantie ga weggooien. Verder kwam de kaart goed verpakt in een mooie doos, met stickers voor de liefhebber.

Heb jij ook een MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB?

Ja Ja een hele mooie kaart heb hem ook in mij pc
alhoewel ik zou aanraden om minimaal een i5 ermee te nemen en geen fx 6300 of dergelijk.

bij mij was de prestatie met de fx 6300 niet zo goed dus ik heb een i 5 nu