Specificaties Rad. HD4850 (625MHz), 512MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

MSI R4850-T2D512 Review

marcojacobs 6 januari 2009, 923 views

MSI R4850-T2D512

Pluspunten

• Zeer goede prestaties voor niet veel geld
  • Goed beeldkwaliteit
  • Gratis Rainbow Six: Vegas 2
  • DVI naar VGA controller erbij

Minpunten

• Toch de Warmte en geluid, het had stiller gekunt

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb een tijd geleden bij Computerland de Power Legend gekocht en ik kon kiezen uit 2 optie's:
-1 HD4870
-2x HD4850

Nou heb ik voor het laatste gekozen omdat het toch wat betere prestaties levert als 1 HD4870.

Prestaties

De prestaties van deze kaart zijn zeer zeker goed voor de prijs. Ik zelf heb er dus 2 en weet dus niet hoe het precies zit met 1tje. Ik zelf speel de wat nieuwe shooters zoals: Crysis, Call of Duty 4 & 5. En hiervan zijn de settings zeker goed (Voor benchmarks kijk onderaan).

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit vind ik ook goed van deze kaart. Het geeft mooi en scherp beeld op mijn 22" HP 3ms scherm.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit
Bij de 2 videokaarten heb ik 1 cd meegekregen voor de drivers. Als je deze eenmaal installeert, installeert hij ook gelijk ATI Catalyst Control Center. Dit vind ik zelf wel een handig programma's want zo kan je gelijk je videokaart verbeteren voor graphics of voor de performace.

Warmte- en geluidsproductie
Hier heb ik niet zoveel op gelet. Ik zelf vind het gewoon acceptabel

Hier hoef ik niet veel over te zeggen. Voor dit geld heb je geen betere videokaart en zeker niet met deze goede prestatie's. Voor ¤150 heb je er 1 en dan kan je gelijk de nieuwste spellen spelen met nog een goede setting ook! Oftewel een goede koop!

Benchmarks
Crysis (High) 1680x1050 - 40-50fps
Crysis (Very High) 1680x1050 - 15-25 FPS
Call of Duty 4 (Alles op ze hoogst) 40-55 FPS
Call of Duty 5 (Alles op ze hoogst) 40-50 FPS

Heb jij ook een MSI R4850-T2D512?

Prestaties
Call of Duty 4 (Alles op ze hoogst) 40-55 FPS
Call of Duty 5 (Alles op ze hoogst) 40-50 FPS
Met wat voor resolutie speel jij in call of duty 4?

Ik heb nml 1 x GAINWARD HD4850 Golden Sample en haal met de volgende opties:
Alles open @ 1440x900 @ 4 x AA en texture filtering maxed out rond 125 fps. Wel moet ik hierbij vermelden dat ik Sync every frame heb uitstaan omdat hij anders word gecapped door refresh rate van mijn scherm (75hz) dus 75 frames.

Dit is ook nog is ondanks dat mijn systeem specs beduidend minder zijn dan jouwe.
Nml:
E8400, 4GB Corsair Dominator PC8500, Gigabyte EP45-DS3R

Voor de rest puike crysis FPS 40-50 @ 1680 x 1050 @ High dat doe ik je niet na met 1 kaart ;)

[Reactie gewijzigd door thijssie op 6 januari 2009 23:12]

Nml:
E8400, 4GB Corsair Dominator PC8500, Gigabyte EP45-DS3R

Cod4 engine is toch geoptimaliseerd voor 2 cores? dus dan is zijn quad core sowieso wat langzamer ;).
onzin een vriend van mij haalt met een Q6600 3 gb ram en een HD 2900 XT al 60 fps op 1680 x 1050 met alles op zijn hoogst en ik haal met mijn E8400 4gb PC8500 OCZ XTC Platinum en een 9800 GT 91 fps constant met AA en alles aan op onze HD TV 1920 x 1080 dus ik vind het best tegenvallen :S?
1680 x 1050 --> 1920 x 1080
Wat verwacht je dan. De tweede resolutie is echt veel hoger.
@MrDucky probeer is in console in te tikken /com_maxfps 250

Waarschijnlijk zit je dan ook in de 100 + fps omdat standaard staat de FPS gelocked @ 91 FPS wat er dus voor zorgt dat je 91fps constant hebt en niet meer
1) E8400, 4GB Corsair Dominator PC8500, Gigabyte EP45-DS3R, 1x HD4850

versus

2) Asus P5Q PRO, Intel Core 2 Quad Q6700, 4GB Geheugen 800Mhz, 2x HD4850

Result: (Overklokken buiten beschouwing gelaten.)

- Een E8400 presteert in niet voor quadcore geoptimaliseerde games beter dan een Q6700.
- PC8500 geheugen is sneller dan PC6400, hoeveelheid is hetzelfde.
- Beide moederborden op basis van P45 == verwaarloosbaar of geen verschil.
- Het enige wat minder is aan systeem 1 is het feit dat er maar één HD4850 in zit, waar systeem 2 twee HD4850's in crossfire bevat.

De specs van jouw systeem zijn dus echt niet beduidend minder. Sterker nog, als je er een tweede HD4850 in propt zijn je specs gewoon beter.
Na het lezen van deze review ben ik eigenlijk nog niet veel wijzer... je bent wel erg karig met informatie over het product. Misschien de kopjes nog even aanvullen ?
Gasten, om te bedenken dit was me eerste review :P moet het dus nog een beetje leren :)
mazzel!