Specificaties Small form factor, 1 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power 2019MB Review

elmerblues 21 maart 2014, laatste update op 21 maart 2014, 574 views

LC-Power 2019MB

Pluspunten

• inclusief voeding
  • goedkoop
  • design (kast ziet er duurder uit dan hij is)
  • compacte vormgeving, weer eens wat anders dan die eeuwige towers

Minpunten

• inclusief voeding
  • lawaaige case fan
  • ruw afgewerkt
  • te felle powerled

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik moest voor iemand een echte budget pc bouwen. Vereisten:
  • goedkoop
  • de kast mocht niet zo groot zijn
  • het liefst in zilver
Vooral dat laatste valt tegenwoordig niet mee met al dat hedendaagse grafzwart en antraciet. Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk op de LC-Power 2019MB kast uit.

UITPAKKEN EN ALGEHELE INDRUK:
Na het uitpakken viel het design mij gelijk op. De zwart/zilveren voorkant harmonieert mooi met de volledige zilveren kast maar ik kan mij ook wel weer voorstellen dat sommige mensen dit design wat nu gedateerd vinden overkomen. De kast is al een tijdje op de markt dus ook wel weer logisch. Maar een + voor het algehele design.

Op de voorkant zitten 2xUSB2.0 aansluiting en de audio aansluitingen netjes weggewerkt achter een klepje. Verder een verchroomde power/reset switch, power/hdd led en een afdekplaat voor de 51/4 en de 3,5" bay.

Deze kast heeft een ingebouwde -goedkoop aandoende- voeding van 380watt en dat is voor de meeste budget toepassingen ruim voldoen. Het is een voordeel dat de voeding er bij zit (samen met de kast is het geheel gewoon goedkoop te noemen) maar ook een nadeel en dat is dat je je voeding dus niet zelf kan kiezen. Of je moet een SFX voeding er nog weer los bijbestellen maar dat doet het lage prijsniveau van het geheel dan weer teniet. Ik had liever een losse stille voeding bestelt maar omdat deze er nu eenmaal inzat heb ik het er mee moeten doen. Maar de standaard voeding is dus niet heel stil te noemen.

Toen ik de kast van binnen wat nader bekeek viel de ruwe bouwmethode en afwerking mij op. Veel scherp blank plaatstaal, alles ruw gepopnagelt, paar wijkende naden en de passing van de case onderdelen zijn onderling allemaal niet even nauwkeurig en soms scheef.

Qua toebehoren zit er een voedingskabel bij en wat schroefjes. Handleiding ontbrak maar het wees zichzelf wel.

INBOUWMOGELIJKHEDEN:
In de case zit een grote aparte bay (die na het loshalen van 3 schroeven er in zijn geheel uitgenomen kon worden, erg handig) waar alle drives in geplaatst worden. 3x 3,5": bovenin ruimte voor een 3,5 drive (gebruikt iemand die nog?), daaronder een harddisk en nog een plek naast de 51/4" bay. De drive in die 5 1/4" bay wordt op zijn kant gemonteerd. Dat kan wel eens buitengewoon onhandig zijn met het plaatsen van de CD's/DVD's maar dit weet je nu eenmaal als je dit type kast koopt.

Er zit geen montagemogelijkheid in voor een 2,5 drive dus ik moest een beetje creatief zijn om de SSD er in kwijt te kunnen. Dus aan de zijkant in de 5 1/4" bay. Ik had geen verloopbrackets van 3,5" naar 2.5". Hij zit maar met 2 schroefjes vast maar in een SSD zitten geen bewegende delen dus zo'n ramp is dat niet. De boel gaat niet resoneren of zoiets.

Er kwam geen uitbreidingskaart in dus daar kan ik qua mogelijheden en lengte niets over zeggen.

DE BOUW:
De risers voor het moederbord zitten al voorgemonteerd en zijn vreemd genoeg niet los te halen. Toen ik het moederbord plaatste bleek 1 riser niet voor een opening te zitten. Normaal haal je die weg en plaats je die ergens anders maar dan kan hier dus niet. Er zitten plastic dopjes meegeleverd om zo'n riser in dat geval af te schermen. Helaas wordt hierdoor plaatselijk het moederbord wel iets omhoog gedrukt.

Het door mij geplaatste moederbord (ASROCK H81-HDS, prima bordje trouwens) heeft naast de onboard USB 3.0 aansluitingen ook de mogelijkheid om USB 3.0 aansluitingen op het frontpaneel aan te sluiten. Helaas ontbreekt deze mogelijkheid bij de LC kast, alleen USB 2.0 kan op de voorkant worden aangesloten. Geeft ook weer aan dat de kast wat gedateerd is..

Wel biedt de kast een kabel voor HD audio.

DE KOELING:
Doordat de kast zo ondiep is moet je oppassen met je CPU koeler, dat moet wel een liggende koeler zijn. Ik gebruikte daarom de stock koeler van Intel, ook omdat de voedingsfan al niet het stille type is. Grote vergissing, de stock CPU koeler overstemde zelfs de voedingsfan. Pas toen ik via de BIOS de cpu koeler op silent had gezet nam het geluidsniveau aanvaardbare proporties aan hoewel het geheel nooit echt stil is te noemen.

De ingebouwde 6" case fan heeft een voedingsconnector en geen moederbord connector. Hierdoor kan je deze kleine herriemaker niet via de BIOS op silent zetten. Ik heb hem maar niet aangesloten, zo warm werd het niet (goedkoopste I3 processor en Word/internet toepassing).

Er is ook nog ruimte voor een tweede case fan die aan de zijkant wordt geplaatst. Dat maakt het betrokken zijpaneel helaas niet zo mooi.

EINDCONCLUSIE:
Een redelijke kast voor een redelijke prijs. Echt stil is de boel niet, maar dat was ook geen vereiste. Verder valt op dat de blauwe powerled enorm fel is als de computer aanstaat, je krijgt bijna las-ogen. In sleepmode staat hij te knipperen en dan is het een vervelende aandachtstrekker in de kamer waarin hij staat.

Ik had hiervoor een budget pc met een Cooler Master Silencio 352 kast gebouwd en die kast was echt op alle fronten stukken beter. Maar die is zonder voeding zelfs al een stukje duurder dan deze kast. Ergo: voor iemand die met alle geweld goedkoop wil is het een prima kast. Wil je iets meer finesse/afwerking/design/stilte zou ik even een paar tientjes meer uitgeven.

Voordat ik commentaar krijg op mijn inbouwkwaliteiten: de boel moest even snel in een uur in elkaar. Ik gebruik ik geen tie-rips omdat vaak de boel weer later uit elkaar moet voor uitbreiding of reparatie. Ik vond het wel even prima voor een goedkoop pc-tje, er hoeven tenslotte geen case modding wedstrijden mee te worden gewonnen ;)

Heb jij ook een LC-Power 2019MB?

Zoals je zelf al zegt: ik had 20 euro meer uitgegeven voor losse voeding + kast.

De voedingen van BeQuiet zijn retestil en goedkoop. Ook kon je met een betere kast, zoals bijvoorbeeld Fractial Design 3000, ook gebruik maken van USB 3. Het 'nadeel' is dat deze wel in het zwart is, niet zilver ;)

[img]http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1376406096.jpeg[/img]

[img]http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1353511720.jpeg[/img]

Toch tof dat je deze kast+voeding hebt willen reviewen. Hoe meer reviews op tweakers, hoe beter. Hier en daar wat rare zinsopbouw, maar lees zeker niet moeilijk. Keep up the good work!
Dank je! Als je even aangeeft welke zinnen raar overkomen dan pas ik het even aan. Zelf zie ik dat soort dingen namelijk niet ;)

[Reactie gewijzigd door elmerblues op 22 maart 2014 09:42]