Philips OR2000M Review

Tribbin 19 maart 2014, laatste update op 13 april 2014, 769 views

Philips OR2000M

Pluspunten

• Design
  • Bediening
  • Solide

Minpunten

• Matig geluid
  • Niet luid genoeg voor grote woonkamer

Voor onze nieuwe landelijke keuken wilde ik een stijlvolle bijpassende radio zonder toeters en bellen. Deze radio was de enige binnen mijn budget die in aanmerking kwam.

De radio ziet er erg strak uit en de knoppen voelen goed; het geheel maakt een solide indruk.

De radio heeft een plastic behuizing, een enkele speaker (geen stereo) en versterkt de bas door middel van bass-reflex.

Het eerste wat opvalt is de diepe bas (de radio lijkt dan te resoneren waardoor het wordt versterkt). Stemmen en rustige muziek op de radio zijn helder, diep en goed verstaanbaar. Ook muziek met een goede scheiding van instrumenten klinkt goed (Rather Be van Clean Bandit klinkt erg goed). Luidere popmuziek lijkt minder goed tot zijn recht te komen; het klinkt dan als een warboel van instrumenten.

De radio heeft voldoende volume voor een keuken, slaapkamer of badkamer. Als je de radio harder (voorbij 75%) zet dan gaat het geluid vervormen; daarom is deze minder geschikt voor een grote woonkamer.

De ontvangst is uitstekend.

Er is goed over de bediening nagedacht. Als je de MW (AM) radio inschakelt dan gaat alleen de onderste frequentie-wijzer aan. Als je een externe geluidsbron aansluit (3.5mm jack plug) dan schakelt de verlichting van beide frequentie-wijzers uit.

Kortom; een mooie radio, tikkeltje duur en verwacht geen wonderen.

Heb jij ook een Philips OR2000M?