Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS, 320GB Review

Fugitive2008 5 januari 2009, laatste update op 5 januari 2009, 579 views

Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS, 320GB

Pluspunten

• Snel
  • Veel ruimte voor laptop gebruik
  • Stil
  • Veel ruimte voor een zacht prijsje

Minpunten

• Geen

Mijn 1 jaar oude laptop (Asus G2S) vond ik wat langzaam worden met het laden van spellen en het overzetten van data naar mijn externe hdd, ook ging mijn Vista van x86 Premium naar x64 Bussiness. Dus heb ik een upgrade setje gemaakt in de vorm van meer geheugen en een nieuwe harde schijf, waarvan de laatste in deze review wordt besproken.
Net als de medetweaker die ook over deze hdd een review heeft gemaakt ben ik van 2 naar 4 Gb geheugen gegaan en van een 5400 rpm hdd (Fujitsu 200Gb) naar een 7200rpm hdd.
De keuze voor de Seagate hdd was snel gemaakt meeste Gb voor laagste prijs in de grootte wat ik graag had voor mijn laptop en Seagate is altijd wel een betrouwbaar merk geweest qua hdd's.
De hdd is besteld bij All-MAll.
Op de service van deze webshop is niks aan te merken. Het product was goed verpakt en volgens afspraak geleverd.

Specificatie blaadje

De hardeschijf:

Performance (uit seagate informatie pdf)
Transfer Rate (Mb/s)

Seek Avg: 2.3
Read/Write Avg: 2.1
Idle/Standby Avg: 0.75/0.21

Prestaties
Ten opzichte van mijn Fujitsu HDD is de performance voor het gevoel zeker verbeterd.
Nu laad Vista behoorlijk wat sneller en is het overzetten van films of muziek van mijn
laptop hdd naar mijn externe hdd via eSata verbeterd.
Net als de medereviewer staat de bij mij ingebouwde schijf ook met een 5,9 in de prestatie-index van Vista.

Betrouwbaarheid
Vanaf het moment dat ik hem heb doet ie het nog perfect maar de periode is wel erg kort dus misschien dat ik er later op terug kom.

Geluid/Warmteproductie
Hier kan ik vrij kort over zijn.
Geluiden zijn mij nog niet opgevallen of heb ik nog niet gehoord.
Het tikken wat de andere reviewer heeft ervaren heb ik nog niet gehoord of niet op gelet.
De warmte producte is toch wel behoorlijk te noemen maar ik heb mijn laptop altijd op een tafel of bureau staan dus in het opzicht van de laptop op schoot houden heb ik er geen last van. Maar zou me kunnen voorstellen dat het voor sommigen toch te heet wordt wanneer je de laptop op je schoot zet.

Tot nu toe ben ik zeer blij met mijn hdd. Alles loopt lekker vlot en ben er meer dan tevreden mee.

Aantal HDD grafiekjes bijgevoegd voor de geinteresseerden.

PS: Nuttige kritiek altijd welkom!

Heb jij ook een Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS, 320GB?