Razer Onza Tournament Edition Zwart Review

Thothaa 18 maart 2014, laatste update op 18 maart 2014, 249 views

Razer Onza Tournament Edition Zwart

Pluspunten

• Twee extra instelbare knoppen
  • Weerstand instelbaar van analoge sticks
  • Vernieuwd D-Pad
  • Lange kabel
  • Zeer goede grip

Minpunten

• Twee keer om zelfde probleem moeten terug sturen
  • Back en Start knoppen op een andere plaats dan op standaard controller

Toen mijn standaard Xbox controller dienst weigerde, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe controller. Destijds was de Razer Onza Tournament Edition in de aanbieding bij de Media Markt, en de extra features rechtvaardigden, in mijn optiek, het kleine prijsverschil.

Weerstand aanpassen analoge sticks
De twee analoge sticks zijn in weerstand aanpasbaar. Dit kan door middel van de draaiknoppen net onder de rand van de thumbsticks.
Hier heb ik in het begin veel mee gespeeld, maar als je vaak dezelfde game speelt, zal je deze instelling niet veel meer veranderen.
Ik kan me voorstellen dat als je soms een racegame speelt, en soms een FPS dat dit een erg leuke toevoeging is, daar je in een racegame de analoge stick waarschijnlijk wat zwaarder in zal stellen om goed te kunnen sturen, en in een FPS weer wat losser zal draaien om snel te kunnen bewegen. Ook voor snipers is het denk ik een leuke toevoeging om de sticks wat zwaarder te kunnen zetten.

Nieuw D-Pad
Het D-pad op de Razer Onza Tournament Edition bestaat uit 4 verschillende knoppen, in plaats van een grote knop met vier drukpunten. Dit voelt erg goed aan, en dit voorkomt dat je soms de verkeerde knop in drukt.

2 extra knoppen
De twee extra knoppen (boven LB en RB) zijn een echte uitkomst! In het begin is het even wennen, maar na een tijdje spelen wilde ik niet meer zonder. Ik speelde graag een potje Battlefield 3, en gebruikte deze extra knoppen om enemies te spotten. Dit werkt een stuk handiger dan de back toets, mede omdat je dan je duim op de trigger kan houden.

Anti-slip laagje
De controller heeft een dun antisliplaagje. Dit voelt even anders aan dan de gladde standaard controller, maar ligt wel prettig in de hand. Als een paar spannende potjes Battlefield speelt kan hij wel een beetje klef worden. ;)

Looks
De controller ziet er, in my humble opinion, erg gaaf uit. Hij is mat zwart, met het Razer logo in glanzend zwart op het recht handvat.
De start en back knop zitten nu onderaan de controller. Dit is erg wennen, en ik heb in het begin ook vaak mis geklikt.
De lichtgevende XYBA knoppen zijn ook een leuke toevoeging, zeker als je het liefst in het donker gamed.
De rugged kabel van de controller ziet er erg strak uit, maar is wel erg lang, wel 4,5 meter. Voor als je veel met vrienden speelt kan dit erg handig zijn, maar als je dicht op het scherm zit zoals ik, is het wel erg lang. Dit is verder geen echt minpunt, want ik heb het grootste gedeelte van de kabel weggemoffeld achter het tv-meubel.

Kwaliteit
Zo op het eerste gezicht ziet de Razer Onza Tournament Edition kwalitatief goed uit. Na een tijdje voelde ik wel een lichte speling in de trigger en XYBA knoppen. Na ongeveer 5 maanden begon de rechter trigger af en toe te haperen, hij gaf het signaal niet goed door. Dit was erg frustrerend, zeker als je net 3 tegenstanders tegenover je hebt in Batllefield. Hierop heb ik hem voor RMA naar de Media Markt gebracht waarop ik een nieuwe kreeg aangeboden.
Deze controller vertonde na een tijd je het zelfde probleem. Deze heb ik dus ook terug gebracht en netjes mijn geld terug gekregen.

Al met al is het een goed product met leuke toevoegingen, zoals je van Razer mag verwachten, maar is het onacceptabel dat ik de controller twee keer voor het zelfde probleem terug moest brengen.

• Xbox 360 Elite

Heb jij ook een Razer Onza Tournament Edition Zwart?