Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Drakonia Review

ugattie1611 17 maart 2014, laatste update op 17 november 2015, 878 views

Sharkoon Drakonia

Pluspunten

• Muis is erg precies en schiet er nooit mee uit.
  • De DPI switcher.
  • De leds (die DPI aangeeft en het logo).
  • Goede bouwkwaliteit.
  • 4 Macro's aan de zijkant(en).
  • In combinatie met de muismat glijd hij heerlijk over de muis mat heen.
  • 5400DPI + Laser
  • Je kan het gewicht aanpassen (voor mij niet heel bijzonder, ik heb hem gewoon zo gelaten).

Minpunten

• Ligt niet bij iedereen lekker in de hand, bijvoorbeeld bij mij, ik heb enorme handen (ik overdrijf niet).
  • Het blijft niet het mooiste design.
  • Bovenkant had ik liever mat gehad in plaats van plastic.

Dit is mijn eerste review op tweakers, dus verwacht niet dat dit een geweldige review word zonder fouten. Ik zou graag wat feedback terug willen krijgen, alvast bedankt :)

Naja hierbij mijn review van de Sharkoon Drakonia!

Ten eerste wil ik even vertellen dat ik deze muis nu 2 jaar gebruik en dat ik er eigenlijk positief verrast over ben, toen ik hem kreeg vond ik sowieso al de vormgeving van de muis veel beter er uit zien dan op de foto, aangezien ik eigenlijk had verwacht dat het een lelijke muis was, en dus uiteindelijk ook weinig wilde letten op het uiterlijk van de muis, maar toch ben ik positief verrast
Ook vind ik dat de doos zelf goed is, hij ziet er ongeveer hetzelfde uit als een doos waar een duurdere muis zoals een Razer muis of iets in die richting ook in zou zitten, dus hier ben ik eigenlijk heel erg blij mee :)

De inhoud / uiterlijk van de muis

Ikzelf zei al dat ik de muis er in het echt beter uit vind zien dan op de foto, het blijft natuurlijk niet echt een prachtige muis maar met de leds en alle knoppen eraan blijft het er niet echt uit zien als een muis van deze prijsklasse. Het heeft een led wat het logo van drakonia aangeeft, en deze kun je in 24 verschillende kleuren veranderen, en je ziet soms wel dat je ze in 100000 kleuren kan veranderen, maar die andere kleuren ga je echt niet missen hoor, je gaat er denk ik maar een paar gebruiken, ik gebruik altijd rood of blauw.
Verder de draad van de muis is van hele goede kwaliteit, deze heb ik nu bijna 2 jaar en nog steeds is hij in dezelfde staat als hoe hij was 2 jaar terug, gewoon onbeschadigd. Het is ook van ander materiaal, het is van een soort stof, weet eigenlijk niet precies maar ga er maar vanuit dat het goede kwaliteit is ;)
Verder heb je linksboven nog 4 leds, en hiervan staat er meestal maar 1 aan. Deze geeft aan op welke DPI jij hem hebt staan, DPI is gewoon een ander woord voor gevoeligheid van de muis, ik heb hem altijd op 4 staan, dus ongeveer 2800 DPI. Verder kun je deze verhogen naar 5400, maar dit zou je eigenlijk nooit gaan gebruiken, misschien een keer met vrienden ermee gaan klooien in shooters maar daar houd het ook wel op.
Verder heb je nog 4 knoppen aan de zijkanten, 3 links en 1 rechts. Ik heb ze in de foto hieronder gemarkeerd.
Ook aan de bovenkant zit nog een DPI switcher, deze werkt gewoon gemakkelijk en kun je ook een andere functie geven in de software!
Verder heb je nog een groot scrollwheel natuurlijk en ook niet te vergeten de 2 knoppen ;)
In de doos zit eigenlijk best interessante dingen, zo heb je bijvoorbeeld nieuwe voetjes, of naja die dingen onder je muis die er voor zorgen dat je muis fatsoenlijk over de tafel glijd. En je hebt een tasje, handig als je lan party's hebt. En niet te vergeten de driver natuurlijk. (en boekjes maar das logisch...)
Verder over de ergonomie ben ik iets minder positief. Het is niet het rubber aan de zijkant, maar eerder de plastic bovenkant, deze voelt goedkoop aan en glijd snel uit je handen. En als je zoals mij dikke olifantenhanden hebt, waarmee je met gemak een iPad mini vast houd alsof het een telefoon is, dan ligt hij niet echt meer fatsoenlijk in je handen. Maar het gebeurt vrijwel nooit bij mij dus voor mij is dit niet echt een heel negatief punt. Maar ik had liever een matte muis gezien net zoals op bijvoorbeeld een Razer Deathadder.

De performance

Deze muis heeft zoals ik al zei 5400DPI, en dit moet je eigenlijk een beetje negeren, want als een muis zelfs maar 3000 heeft is dit al genoeg, je zal deze 5400 eigenlijk gewoon nooit gebruiken want dit is alleen de gevoeligheid van de muis. Wat interessanter is is dat dit geen optische muis is, maar een laser muis, dus hij is vrij pittig precies, en door die exacte precisie van die DPI erbij, kan je als je photoshopt etc. heel precies werken en eigenlijk gewoon niet uitschieten, maar dit werkt natuurlijk ook in games gewoon goed hoor. DPI veranderen is heel gemakkelijk met de switcher die op je muis zit, dit werkt makkelijk en gewoon heel snel. Verder kun je ook de snelheid van het scrollwheel aanpassen, dit gaat via de software en werkt gemakkelijk, maar deze gaat dan ineens wel ontzettend snel dus ik raad het eigenlijk niet echt aan om aan te passen.
Verder is het wel mooi dat als je bepaalde instellingen op je muis zet dat hij ze dan op slaat op de muis, tenminste als je hem aan sluit op een andere computer dan gaat hij tenminste niet weer naar standaard instellingen, zelfs als je de software niet eens heeft doet hij het perfect, dik pluspunt dus!

Deze muis is voor een kleine 25 euro een perfecte aankoop voor een amateur tot intensieve gamer, aangezien je er hetzelfde mee kan als een duurdere muis, en opzich zie ik geen goede redenen meer om een dure razer muis van 80 euro te kopen als je dit hebt,eigenlijk alleen als hij niet echt heel lekker in je handen ligt zou ik een andere kopen. Hoe je dit kan testen weet ik niet want in de media markt heb je ze niet liggen, en verder weet ik niet echt een model waarmee je hem kan vergelijken. Maar hij heeft ongeveer de grootte tussen een goedkope Logitech muis, en een razer deathadder of een Logitech G500. Verder met de DPI switcher en de macro's (waar ik nu echt niet meer zonder mee kan!!!) is dit uiteindelijk een perfecte muis voor 25 euro.

**Nog even extraatje, de muismat van 10 euro die hier bij hoort**
Ja de muismat nog even kort, deze raad ik echt aan. Dit is compleet anders dan een muismat die je soms gratis krijgt bij bepaalde winkels of steelseries muismatten, het is ontiegelijk goede kwaliteit en ik ga deze muismat sowieso mijn hele leven lang nog bewaren, want ik kan echt niet meer zonder. Naja kan wel maar je muis glijd er zo heerlijk over heen en dit is bij gamen heel fijn.

Heb jij ook een Sharkoon Drakonia?

Mijn complimenten. Alles wat je schrijft is nuttig en prettig leesbaar. Je hebt daarom naar mijn mening een goede review geschreven.

Waar ik persoonlijk benieuwd naar ben is of de ledverlichting ook uit kan en waar de muismat vandaan komt. De muismat lijkt namelijk niet in "de doos" te zitten en er staat geen link naar het product.

Een mogelijk verbeterpuntje is een foto van je muis. Een foto kan namelijk meer weergeven dan je kan beschrijven in tekst. De structuur/staat van de draad kun je bijvoorbeeld laten zien. Nu blijft het een beetje hangen in de verbeelding van de lezer.

De gebruiksperiode van 2 jaar is erg fijn om te weten en alles is goed beschreven. Daardoor heb ik het gevoel dat ik geen informatie mis. Zodoende: een goede review, ga zo door!
Eindelijk iemand die echt goede feedback terug geeft =)

De led kan helaas niet uit, je kunt deze wel op zwart zetten waardoor hij (als het goed is) geen licht meer geeft, weet niet precies of het zo is maar het lijkt dan alsof het uit staat

En een foto wilde ik ook doen, alleen de camera van mn telefoon is kapot (kan app niet openen..) dus tja... word dan een beetje lastig

En de Muismat heb ik ook even onderaan in de review een linkje van geplaatst ;)

Naja mooi om te horen dat ik het goed doe, bedankt! =)