Crucial M500 2,5" 240GB Review

ncodenl 16 maart 2014, laatste update op 16 maart 2014, 1.879 views

Crucial M500 2,5" 240GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Solide

Minpunten

• Nog geen

Omdat mijn oude windows 7 installatie te traag werd, besloten om het dan in 1 keer goed te doen en een SSD en windows 8.1 te installeren. Het gaat om een PC met een i7 920, 6GB RAM en een HD6950. Voor in totaal 200 euro is het een totaal andere pc geworden. Waar in Battlefield 4 ik meestal pas in het level kwam als er al 4 flags waren veroverd, ben ik nu de eerste online. Het systeem voelt aan als een splinternieuwe bak en reageert erg snel.
De SSD komt in een simpel doosje zonder extra's. Met een verloopstuk heb ik hem in een drive cage gehangen en aangesloten op een vrije sata poort. Hierna kon ik zonder problemen windows 8 installeren wat erg rap ging.
Een vervuilde windows 7 installatie op een vermoeide 1TB schijf vergelijken met een frisse windows 8 op een SSD is misschien niet eerlijk, maar het is de beste upgrade die ik tot nu toe heb gedaan.

Heb jij ook een Crucial M500 2,5" 240GB?

Reviews door de redactie

Ook al staat het in erg veel andere testen ik mis wel iets met snelheden. De snelheidsterm rap is hetzelfde als 200Km/u voor de een maar kan ook 50km/u voor een ander zijn (bij wijze van spreken in een auto).

Als je kijkt dat je eerst 1TB opslag hebt en nu slechts 0,24TB dan vind ik dit persoonlijk wel een degradatie van de hoeveelheid opslag. Hier lees ik niks over terug. Gebruikte je nooit die 1TB en had je aan pakweg 0,2TB genoeg?
Thanks voor je reactie. Ik heb bewust geen snelheden genoemd aangezien de andere reviews dit al erg goed hebben weergegeven.
De opslag is inderdaad niet voldoende, maar ik heb nog 10TB ernaast. Ik gebruik de 1TB schijf nu als installatie schijf voor games en programma's die ik niet vaak gebruik. De SSD is puur voor windows, office en een select aantal games en programma's.