Bosch BSG71266 Review

Riny MaasbreeNewbie 16 maart 2014, laatste update op 16 maart 2014, 541 views

Bosch BSG71266

Pluspunten

• mooi
  • lang snoer

Minpunten

• snoer rolt ongewenst op tijdens zuigen of rolt na zuigen slechts gedeeltelijk op
  • klepje accessoires valt open bij dragen
  • stangdelen vallen uit elkaar
  • onderdelen lijken niet erg duurzaam

4 jaar in gebruik. Deze stofzuiger ziet er prachtig uit en het lange snoer is lekker handig.
Maar ... : 't snoer rolt f ongevraagd op terwijl je aan 't zuigen bent omdat je ergens achter blijft hangen, f hij rolt net op als je klaar bent met zuigen.
Al na pakweg 'n halfjaar valt het accessoires-klepje open zodra je hem oppakt, dit kun je voorkomen door hem 'horizontaal' te dragen.
Sinds enkele maanden valt de stang uit de onderste buis, dus beide stangdelen vasthouden tijdens het zuigen, en wil je onder 'n bed zuigen moet je vervolgens een gedeelte onder het bed uit gaan vissen.
Gisteren viel het meubelborsteltje uit elkaar, hier niet te missen bij bijv. het zuigen van de traptreden.
Ik vind 't 'n beauty, maar ik zal 'n volgende keer geen Bosch meer kiezen !

Heb jij ook een Bosch BSG71266?

- Hoe heeft hij deze 4 jaar gepresteerd en voldeed dat aan je verwachtingen?
- Wat zegt Bosch over deze problemen en welke service bieden ze?
- Zijn onderdelen (zoals meubelborstel) los te koop?
- Kan je je sterren meer onderbouwen (zoals geluidsproductie)?

Dat zijn de eerste vier vragen die in me opkomen bij het lezen van je verhaal.

Ik hoor graag via de PM waarom ik hiervoor een negatieve moderatie score krijg. Zo leer ik natuurlijk niet hoe het wel hoort :?

[Reactie gewijzigd door 583820 op 16 maart 2014 19:20]

Hij presteert prima en maakt relatief 'weinig' geluid, m.n. het feit dat zaken onhandig zijn in gebruik maakt dat er (tijdens gebruik) ergernis is. Ik heb met Bosch geen contact hierover gehad omdat ik er van uit ga dat dit geen zaken zijn die onder garantie vallen (als er al sprake zou zijn van 'binnen de garantietermijn'). Eerlijk is eerlijk: zodra de stofzuiger weer opgeborgen is ben ik 't meteen ook weer vergeten.
Ik heb net een los meubelborsteltje besteld, hoop dat het past.
Van een Bosch verwacht ik wel enige kwaliteit. De buizen moeten gewoon blijven zitten zoals het bedoeld is.
@ kerkuil:
de reden om mijn review hier neer te zetten was simpelweg de volgende: voor ik iets koop zie ik graag wat de ervaringen van eerdere kopers zijn. Vaak zijn dat reacties 'vrij vlot na aankoop'.
Ik denk dat in mijn geval veel zaken niet (meer) onder de garantie vallen, daarom heb ik geen contact met Bosch gezocht, maar als 'n stofzuiger na 'n krappe 4 jaar voor m'n gevoel 'uit elkaar valt' ondanks dat hij prima zuigt vind ik dat 'n tegenvaller. Misschien heel ouderwets.
Ik ben nieuw hier en snap je laatste zin niet, meer antwoord dan dit kan ik niet bedenken :?
Stofzuiger functioneert als stofzuiger goed, maar dat deden mijn vorige stofzuigers ook (2x 'n Miele), ik heb nog nooit de ervaring gehad dat een stofzuiger niet doet waar hij voor bedoeld is.

[Reactie gewijzigd door Riny Maasbree op 17 maart 2014 07:21]