HTC Windows Phone 8X Zwart

Specificaties 4,3" • 1280x720 (HD) • 16GB - Bekijk alle specificaties

HTC Windows Phone 8X Zwart Review

IGC058 15 maart 2014, laatste update op 15 maart 2014, 720 views

HTC Windows Phone 8X Zwart

Pluspunten

• Het design
  • Het scherm
  • De muziek app van MS
  • skrydrive

Minpunten

• Sim-tray
  • Accuduur!
  • Gebrekkige GPS navigatie
  • Whatsapp die niet skydrive mappen kan inzien

Hallo medetweakers,

vandaag is het iets meer dan een half jaar geleden dat ik mijn HTC 8x heb aangeschaft voor destijds 220€.
Omdat de opvolger ( nokia 1520 ) inmiddels onderweg is leek het mij een mooi moment om een review te schrijven op tweakers.

waarom de htc 8x?
Omdat ik hem voor een mooie prijs kon aanschaffen en omdat ik graag een windows telefoon wou.

Het dagelijks gebruik

Ik gebruik mijn telefoon elke dag voor een aantal dingen: bellen, sms, whatsapp, muziek luisteren soms internetten en emailen.
apps gebruik ik ook wel maar niet heel veel.
In het dagelijks gebruik doet de telefoon het prima en ik heb met bovengenoemde taken eigenlijk nooit problemen ervaren.

Het OS - windows phone 8
Ik heb bewust de keus gemaakt voor windows phone omdat ik het zelf er mooi eruit vind zien en erg prettig vind werken, daarnaast maak ik weinig gebruik van apps dus de apps of het gebrek aan apps in de windows-store is voor mij geen probleem.
Een minpunt is wel dat je minder kan 'tweaken' in windows phone, in adroid heb je meer opties met instellingen en dergelijken en dit is in windows phone vrij beperkt naar mijn mening en dat is jammer.
Maar met windows phone 8.1 komt daar hopelijk verbetering in.

De accuduur
Voor mij heel belangrijk bij de keuze van een telefoon en deze viel mij heel erg tegen, een dag doorkomen op een volle charge is alleen mogelijk bij minimale belasting.
Vooral in standby neemt de telefoon heel erg veel batterij en ook bluetooth/videos slurpt batterij.
Dit is voor mij het grote minpunt van deze telefoon en ook de reden dat ik voor de nokia 1520 heb gekozen die volgens gsmarena.com meer dan 3x zoveel uithoudingsvermogen heeft dan de htc 8x

De Camera
Ik maak weinig foto's met mijn telefoon dus een goede camera hoeft voor mij niet maar de camera van 8x heeft me echt verrast, prachtige scherpe foto's alleen bij weinig licht heeft de telefoon soms wat moeite met het scherpstellen van het beeld maar dit komt niet vaak voor.
Video's opnemen heb ik een aantal keer gedaan en tijdens het opnemen schokt het beeld heel erg, bij het afspelen is hier niks van terug te zien maar dit is wel een minpuntje.

De telefoon zelf
De bouwkwaliteit is vrij goed, hij heeft een paar keer een goede val gemaakt maar deze altijd zonder krasjes opgevangen.
Ook vind ik de 8x de mooiste windowsphone en zijn de gleuven voor charge/usb/headphone etc goed in het design verwerkt.
een Nadeel is wel de gebrekkige simtray die ook door mij vervangen is omdat de telefoon het contact met simkaart kwijtraakte.

Hardware technisch / het scherm
De rekenkracht van deze telefoon is meer dan voldoende voor mijn dagelijks gebruik en de telefoon werkt heel snel en vloeiend.
Heb 1x per week wel een freeze op whatsapp en dan willen veel apps niet meer openen en moet ik een power cycle uitvoeren.
Het scherm is echt prachtig, ook al is het 'slechts' hd ready door de 4,3" inch wat het scherm meet komt het echt goed tot z'n recht alleen met hoge helderheid gaat de batterij weer erg snel leeg.
Daarnaast komt deze telefoon met 1gb ram dat voor mij meer dan voldoende is, zou volgens mij met 512mb ook prima overleven.
Daarnaast komt de telefoon met 16GB aan geheugen en 7GB skydrive, niet aan de ruime kant maar het is goed te doen.

De htc 8x is een prima telefoon voor een ieder die geen behoefte heeft aan een grote accuduur en wie voor een relatief kleine prijs toch een hoogwaardige mobiele telefoon wil bezitten.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8X Zwart?