HP Pavilion tx2550ed Entertainment notebook pc serie (CJ958EA) Review

Toppe 2 maart 2009, laatste update op 2 maart 2009, 2.115 views

HP Pavilion tx2550ed Entertainment notebook pc serie (CJ958EA)

Pluspunten

• 12.1" Magnetisch touch-screen.
  • Blutooth ingebouwd
  • VGA-uitgang
  • 2 accu's (4 & 6 cell's versie)

Minpunten

• Veel stikkers mee geplakt op het apparaat
  • Cover van laptop is gevoelig voor krasjes (het hoort er bij)
  • Touwtje voor stylus is af en toe irritant.

Ik vertel mijn 'verhaal' zoals ik het meegemaakt heb, zodat je ook weet waar ik persoonlijk tegen aanliep en waarneer dat was.

Ik was opzoek naar een laptop die (zeer)mobiel was, daarbij had ik 2 mogelijkheden, of een netbook, of een (slag)groter. Voor de laatste optie ben ik dan ook gegaan, waarom. Vrij simpel. een netbook moet je toch redelijk kleine vingers voor hebben wil je deze goed willen en kunnen gebruiken, ik zelf heb niet hele kleine handen. Ook vind ik het een nadeel dat ze geen fatsoenlijke hardeschijf aan boord hebben, evenals een normale dvd/cd branden (ok, logisch vanwege het formaat, voor mij toch een min punt).

Toen ik bij de Office Centre naar binnen liep om eens te gaan kijken wat ze dan nog meer hebben viel deze laptop van HP mij direct al op, wat een mooi, stevig en compact apparaat met behoorlijke specificaties. Het apparaat ziet er gewoon gelikt uit, op het uiterlijk heb ik absoluut niets aan te merken, natuurlijk heb je altijd zelf nog wel wat dingen die je graag aangepast zou willen hebben,alleen bij deze laptop heb ik dat absoluut niet.

Afgelopen vrijdag dan ook opgehaald.Thuis gelijk open gemaakt en geinstalleerd, wat mij direct al opviel is dat de laptop completer word geleverd dan ik eigelijk verwacht had, naast het standaard pakket van een laptop, accu,oplader en een boekje was dit model compleet geleverd met 2 accu's (4 cell's en 8 cell's), magnetische pen, oplader, bescherm hoes(Sleeve, eigelijk iets te groot voor deze laptop) & een lege inlay ter vervanging van de cd/dvd brander. Het is ten slotte een ultra compacte laptop, gewicht is dus belangrijk evenals het gewicht. Scheelt niet veel met de dvd speler er in maar alles is mooi mee genomen

Altijd als ik iets koop, lees ik (zoals waarschijnlijk 99% van alle consumenten) nooit een handleiding, die is nergens voor nodig. Waarom zou je dat moeten lezen als je het zelf altijd beter weet. Na even gezocht te hebben naar de power-switch van het apparaat (op de voorkant, niet een geheel logische keus, omdat je hem dan ook 'perongelijk' aan zou kunnen zetten, anderzijds, mocht je het apparaat als tablet gaan gebruiken wil je niet bij je toetsenbord kunnen (Lees: kan ook niet))

Wat ik zelf jammer vind, is dat er geen back-up dvd/cd's meegeleverd worden, deze moet je eerst branden op het moment dat je het apparaat aanzet, opzich geen worst-case-senario maar wel jammer als je net een mooi speeltje gekocht hebt, dat je dan eerst nog die dvd's moet branden (duurt ongeveer maar 2.5 uur) maar natuurlijk wil je wel dat alle informatie veilig is en dat je een kopie hebt van je OS en eventueel office & norton (geldt niet voor mij, ik heb al deze software legaal).

Nadat de backup gemaakt was en de laptop vrij was gemaakt van allerlei gratis programma's, proefperiode's en 60 dagen trial's office 2007, norton en itunes geinstalleerd.

Daarna kon het spelen gelijk beginnen, direct spelletjes gaan spelen op het touch screen, werkt perfect, je moet alleen wel eerst het scherm calibreren. Zowel met je vinger als met de magnetische pen die meegeleverd wordt.

Let op, ik was negatief over het feit dat er geen reserve stylus was mee geleverd, dit is ook niet nodig. De stylus zit mooi op zijn plek en zit vast met een touwtje aan de laptop zelf

Het schrijven met de stylus is echt hl erg wennen, grote stukken tekst blijf je dus eigelijk automatisch toch wel type. Voor bijvoorbeeld belangrijke punten in een vergadering is het wel ideaal, mensen hoeven zich niet meer te iriteren aan het geluid van het typen.

Alles bij elkaar opgeteld is het een hoop geld, je krijgt er gelukkig ook een hoop voor terug. Dat is voor mij het belangrijkste.

Update na ruim een maand gebruik.
Laptop bevalt prima, ik houd hem dan ook behoorlijk schoon, nutteloze installaties doe ik altijd op de PC, maar nu ben ik toch echt zuinig op een duur apparaat.

Laptop heeft zeer af en toe van een freeze, het valt mij op dat dit bijna altijd gebeurt zodra de laptop word opgeladen.

de 'kleine'-4 cells accu ligt een beetje te verstoffen, ik ben echt verslaafd aan de 6 cells versie, je kan de laptop net even iets beter uit een tas halen en ook typt hij net wat lekkerder op het moment dat je grote texten in moet voeren.

De tablet functie gebruik ik bijna nooit, af en toe eens om de show te stelen, voor de rest helemaal niet. Overigens is de techniek achter het draaiende scherm gewoon goed, ik zelf had verwacht dat het na 3x toch wel lam was, ook dat was voor mij het enige min punt, ook bij de aanschaf. Gelukkig blijkt niets minder waar te zijn, en heb ik ook tot op heden geen enkel probleem gehad.

Zeer af en toe, heb ik toch wel eens dat mijn muis (Microsoft Wireless Notebook Presenter Mouse 8000) niet reageert, ik weet nog steeds niet of het aan de laptop ligt of aan de muis. Ik hoop het laatste.

1 ding vind ik nog steeds slecht, er is bijna geen tas voor te vinden, alles wat er is is te klein en er past dan ook geen adapter in. Heb nu de Caselogic BNC-13, in combinatie met een Microsoft Optial Mouse opberg hoesje. Werkt perfect

Kortom, nog steeds een top apparaat & een leuke reactie zou leuk zijn!

Heb jij ook een HP Pavilion tx2550ed Entertainment notebook pc serie (CJ958EA)?

Nette review voor een heel mooi product.
Jammer van de prijs, ik zit eigenlijk ook al heel lang om zo'n ding te zoeken.
Misschien wordt het nog eens wat :P

Maar in ieder geval net stukje schrijfwerk!
Vraag met wel af hoe de accuduur precies is, kan je er een uur mee werken of gewoon echt 4-5 uur achter elkaar?

Verder wel heel netjes!
Succes met je laptop en heel veel fun er nog mee ;)
Merethil,

De accu gaat echt lang mee. Als ik 'm oplaat kan jer er zo een middag mee doen, afgezien van wat je gebruikt dan natuurlijk. Ik heb het getest met een middagje php'n werkt perfect;)

Voor meer vragen, dm me of iets ken het apparaat nu bijna door:P
Bedankt voor het beantwoorden, ik ben heel blij met deze review.
Zit zelf echt te kijken voor een laptop, en nu lijkt een tablet-PC eigenlijk best wel een goed alternatief.
Bedankt en veel plezier / succes ermee! (nogmaals :P)
Geen probleem. Het verschil met de TX2650 is de HDD grote (320 IPV 250) extra geheugen (4gb ipv 3gb) en 0,2GHz snellere CPU...

Voor bijna 300 euro verschil had ik dat er niet voor over. Het blijft een geile laptop!
Ik heb zelf de TX2650ED. Erg fijn apparaatje idd!
Nice om te horen, wat heb jij er voor betaald als ik zo mag vragen? Ik heb relatief weinig betaald (800,-) jij?