Asus P750 Zwart Review

Fludizz 3 januari 2009, 590 views

Asus P750 Zwart

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Goede feature set
  • Zeer goede GPS ontvangst voor intern GPS apparaat
  • Lekker vlot toestel
  • Geheugenkaart slot zit aan de buitenkant ipv onder de accu!

Minpunten

• Windows Mobile 6.0 is buggy (gelukkig te upgraden vanaf Asus site).
  • Er had een krachtigere accu in gemogen.

Heb deze telefoon sinds begin december in mijn bezit. In het begin liep ik tegen allerhande bugs aan die (na wat zoekwerk) volledig terug te relateren waren aan Windows Mobile 6.0. Gelukkig had Asus op hun website een update naar windows mobile 6.1 staan (en meteen de gare nederlandse vertaling vervangen met de WWE versie). Na deze upgrade waren alle bugs verdwenen en is de accuduur ook drastisch verbeterd.

Verder is het toestel degelijk, goed uitgerust en werkt het lekker vlot. TomTom werkt probleemloos met de interne GPS chipset, Stylus is stevig op te bergen in het toestel. Internetten hierop gaat prima, hij pakt bijna overal HSDPA op. Enige nadeel waar rekening mee gehouden moet worden is dat de USB poort van een computer niet genoeg stroom levert om de telefoon op te laden als je deze intensief gebruikt. Het toestel met HSDPA+BT Internet sharing aan trok de accu leeg onder Windows Mobile 6.0... Onder Windows Mobile 6.1 doet hij het beter en is het break even. Accu laad niet bij maar loopt ook niet meer leeg.

De bijgeleverde autolader is overigens beter dan verwacht. Met TomTom aan en dus flinke belasting van het toestel weet de autolader alsnog ongeveer 25% per uur bij te laden. De netstroom adapter doet het minder snel ;) Overigens staat er op de netstroom adapter aangegeven dat pin 2 en 3 kortgesloten zijn in de stekker. Waarschijnlijk gebruikt de telefoon dat om te detecteren welke laadstroom hij mag vragen. Als ik hem met een normale USB kabel aan m'n 2 ampere USB lader hang, laad de telefoon op alsof hij aan een normale USB poort hangt.

Heb jij ook een Asus P750 Zwart?

Reviews door de redactie

welke versie van tomtom heb je geinstalleerd ik heb er 1 maar die kan mijn interne gps chip niet vinden