Specificaties 8" (1024x768), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik Xenta TAB08-200 Zwart Review

Oaknut 12 maart 2014, laatste update op 12 maart 2014, 726 views

Yarvik Xenta TAB08-200 Zwart

Pluspunten

• Goeie grafische kaart en processor
  • Leuke USB On-the-go functie en kabel
  • Handige USB lader met internationale stekkers (EU, UK, US)

Minpunten

• Slechte batterijduur
  • WLAN alleen op hele korte afstanden
  • Houd er mee op na 3 weken!
  • Touchscreen reageert na een tijd niet meer
  • Camera kantelt niet mee voor skype/hangouts/etc.
  • Slecht in elkaar gesoldeerd

De Yarvik Tab08-200; toen ik hem kreeg wegens overinventarisatie wist ik al wat ik kon verwachten. Nee, hij zal het niet lang doen, dacht ik. Maar he, het was mijn eerste tablet, en ik was er gelukkig mee. Er zat een redelijke processor en grafische chip in, dat vond ik dus wel leuk. Helaas waren er ook minpunten, zoals de batterij die 3,5 uur meeging, de aluminium achterplaat waar ik mezelf aan openhaalde en waardoor ik binnen 5 meter van een WLAN (802.11 b/g/n) signaal moest zitten. Na 3 weken voorzichtig gebruikt te hebben stopte de tablet ermee. Ik heb hem zover ik weet 50 keer volledig opgeladen (van 5% tot 100%), 12 keer moeten resetten (touchscreen stopte/cache werd overbeladen).
Ik hoorde dat het aan de batterij lag (kleine knal), en als computer reparateur haalde ik hem dus meteen uit elkaar.
Intern in de Yarvik:
De componenten die in deze tablet zitten zien er niet slecht uit, het moederbord ook niet; het had een geweldige tablet kunnen zijn als Yarvik niet een kind het soldeerwerk liet doen. Echt, het soldeerwerk is in deze tablet om te huilen.
Je kunt veel beter of een Nexus 7 kopen (wel wat duurder maar dubbel en dwars waard, ook al ben je geen developer), of een Samsung Galaxy Tab 3 7.0" (kost maar 30~40 meer, maar neem niet de lite).
Het geld dat ze hebben besteed aan die aluminium achterplaat hadden ze beter uit kunnen geven aan een betere bouw.

Heb jij ook een Yarvik Xenta TAB08-200 Zwart?

Ik ga het toch vragen hoor. Maar heb je nou speciaal voor deze klaagreview een account gemaakt?

elk product zal toch wel een slechte batch hebben. Wat gaf Yarvik aan na contact/RMA?
Hij heeft 'm opengemaakt... Waarschijnlijk geen garantie meer dus.

Trouwens, heb je dat ding 50 keer opgeladen in 21 dagen? Dat geloof ik niet.

[Reactie gewijzigd door mimang op 13 maart 2014 16:12]

Mijn dochtertje heeft er eentje nu 6 maanden in gebruik en we zijn er erg blij mee. Het enige probleem wat we hadden was dat Android bevroor na ongeveer 1 week en kregen hem niet meer geboot. Gelijk nieuwe versie geflasht op aanraden van Yarvik en loopt sindsdien als een zonnetje.

De bouw is echt geweldig als je hem in je handen hebt denk je echt met een veel duurdere tablet te maken te hebben. Het scherm is zonder meer goed. De prestaties zijn zeker voldoende.

Het enige nadeel van het apparaat hardwarematig is het Wifi-bereik die is niet enorm.
Voor ons geen probleem want ze mag hem toch alleen maar gebruiken in de woonkamer.
In januari was hij bij de mediamarkt 87,00 echt een koopje voor een 8" aluminium tablet met IPS scherm.

Ik kan jouw ervaringen dus niet delen. Er zijn wel degelijk ook tevreden Yarvik klanten.
Beste ph0b0s1989, Ik heb niet speciaal een account gemaakt voor een klaagreview. Ik heb eigenlijk een account gemaakt om een topscore te geven voor mijn nieuwe Nexus 5 en m'n MacBook Pro, en op de hoogte te blijven met de laatste tech-nieuws. Ik werk zelf in de electronicahandel en als reparateur/verkoper van computers, tablets en toebehoren sta ik dus dagelijks met allerlei apparaten in mijn handen. Ik ken dus alle regels over de garantie (openmaken en het laswerk verbeteren is een van mijn hobbies en verder heeft het apparaat heeft voor mij geen waarde {niet 'snobbig' bedoelt}). De reden waarom ik deze review heb geplaatst (het is immers geen klaagreview, maar ik snap wel waarom je dat zou denken) is om mensen die een tablet willen kopen te informeren over mijn ervaring met dit apparaat. Ik help mensen met het uitkiezen van een tablet die bij het beste past, al gebeurt het soms dat ze dit apparaat willen hebben. De klant krijgt natuurlijk wel wat hij wilt, maar ik denk dan altijd in mijn achterhoofd wanneer ik het apparaat terug krijg om te controleren (ik heb dus al met een heleboel van deze tab08-200's van verschillende batches in mijn handen gestaan) om terug te sturen met fabrieksgarantie. Ik ben echt niet "anti-Yarvik" of "anti-startup", ik vind de Noble en Zania (wel wat duurder) serie van Yarvik echt het geld waard.
Ik had gewoon gehoopt dat Yarvik meer zoals AT Telecom (maker van de Aldi smartphone) was, Ik heb weleens een Wolfgang AT-AS40SE gekocht bij aldi voor 120 en die doet 't na 1.5 jaar nog steeds prima voor mijn vader die 'm in alle uithoeken van de wereld gebruikt.

Ik zou wel willen zeggen tegen mensen die een goedkope tablet zoeken, je hoeft niet Yarvik af te schrijven als je een betaalbare, leuke tablet wilt hebben; wel raad ik aan om eens te kijken naar de noble serie, deze zijn stukken beter.

@mimang, ja, ik heb hem echt echt zo vaak moeten opladen (ik gebruikte hem toen vrij veel ipv van mijn toenmalige laptops en desktop omdat die niet zo "mobiel" waren (van de laptops waren de batterijen versleten) en omdat mijn toenmalige smartphone te langzaam was door Touchwiz (closed source telefoon helaas). Ik gebruikte de tablet meestal voor e-mail, Facebook en browsen maar ook wel soms voor apps zoals Top Gear Stuntschool Revolution waar de GPU goed presteerde (niet efficient, wel snel, krachtig en multicore {pluspuntje hier ph0b0s1989}).