Specificaties Voordeelbundel met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Sony PlayStation 4 500GB + Killzone Shadow Fall + 2x Dual Shock 4 controllers + PS4 Eye Camera Zwart Review

Aramius 12 maart 2014, laatste update op 24 september 2014, 420 views

Mijn PS4 review na het bijna 10 maanden gebruikt te hebben.

Pluspunten

• Playstation + is een top service.
  • Interface is snel en overzichtelijk.
  • Controller is een hele verbetering.
  • Mooi design & lekker klein
  • Maakt nagenoeg geen geluid.

Minpunten

• Beide meegeleverde controllers (wel gratis natuurlijk) moeten vervangen (rubber van linker pookje laat los).
  • Matig multimedia apparaat tot nu toe. (geen mp3, geen cd's).

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 1
Allereerst kan ik zeggen dat ik me prima vermaak met de PS4 sinds ik hem heb. Ik zal mijn ervaring zo goed mogelijk proberen op ''papier'' te zetten.

Uiterlijk:
Het eerste wat je natuurlijk ziet bij een nieuwe console is het uiterlijk. Ik vond hem toen ik hem net kreeg er mooi uitzien en na 10 maanden vind ik het uiterlijk nog steeds top.

Controller:
De controller is een hele verbetering ten opzichte van de Dualshock 3 controller. De sticks zijn ingedeukt in plaats van bol. Dit zorgt ervoor dat je niet meer van de sticks glijd tijdens bijvoorbeeld Fifa.
Ook de triggers zijn een stuk fijner. Dit merk je vooral tijdens shooters.
De controller is ook iets groter geworden en ligt hierdoor gewoon veel fijner in de hand.
Ik heb wel beide controllers moeten laten vervangen omdat het rubber van de linker stick losliet. De controllers waren gewoon te vervangen voor nieuwe bij de winkel waar ik de PS4 gekocht heb.

Interface:
De interface van de PS4 vind ik een hele verbetering in vergelijking met die van de PS3.
het ziet er mooier en moderner uit maar het belangrijkste is dat alles veel sneller werkt. Dit zorgt er gewoon voor dat de gebruikerservaring veel beter is.

Multimedia:
Dit is gewoon dramatisch, een hele achteruitgang vergeleken met de PS3. Ik begrijp niet dat Sony op dit gebied gewoon een generatie terug is gegaan i.p.v. vooruit.

Playstation + & online
Ja het is nu min of meer verplicht maar ik vind het geen probleem voor die 50 per jaar.
Je krijgt elke maand 2 games voor de PS4, dit zijn tot nu toe alleen maar indie games, de ene leuker dan de ander. Dit zal op een gegeven moment wel veranderen, maar ik snap dat ze in het eerste jaar niet meteen full priced games gratis gaan weggeven.
Wat wel tof is vind ik dat ik nu heel veel games speel/probeer die ik normaal nooit zal kopen. Zitten toch een paar hele vette bij.
Ik heb online nog geen problemen gekend verder. Ik speel vooral Fifa & Destiny online en beide werken perfect.

Het draait uiteindelijk natuurlijk om de games en ik vind het voor de eerste periode heel behoorlijk vergeleken met andere console releases.

Ik heb me uitstekend vermaakt met Asassins Creed 4, Watch Dogs, Killzone, Trials, Fifa 14, MGS Ground Zero, Destiny & een aantal indies zoals Don't Starve, Stick it to the man, Resogun & Outlast.

Nu is het genieten van Destiny & uitkijken naar Fifa 15, AC Unity, The Order, GTA 5, MGS5 & de nieuwe Uncharted.

Heb jij ook een Sony PlayStation 4 500GB + Killzone Shadow Fall + 2x Dual Shock 4 controllers + PS4 Eye Camera Zwart?