Nokia Lumia 520 Zwart Review

AntonB0S 11 maart 2014, laatste update op 15 maart 2014, 1.066 views

Nokia Lumia 520 Zwart

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Camera
  • Leuke extra apps

Minpunten

• De accu gaat niet echt lang mee..

Dit is mijn eerste review, dus verwacht niet te veel ;) (Als je een tip hebt, geef hem dan ;) )

Inleiding:
Ik ben van een Samsung Galaxy Y naar een Nokia Lumia 520 gegaan en ik moet zeggen, die 520 bevalt me uitstekend!
Het is helemaal handig als je verbonden met OneDrive en je Mail.
Ik vond dit belangrijk:
- Het moet stevig zijn
- Moet een redelijke batterij inzitten
- Niet te duur.

Het doosje:
Ik vind het doosje lekker simpel en bij die telefoon passen. Er zitten oordopjes in, batterij, usb-kabel en een oplader.

De Nokia Lumia 520 zelf:
De Nokia Lumia 520 zelf is mooi en stevig, hij ligt ook lekker in je hand.
Ik vind de grote van de telefoon precies goed, hoeft niet groter of kleiner.
En het belangrijkste is: Het is simpel. Waarom ik het simpel vindt is dat het makkelijk te begrijpen is. (Het besturingssysteem)
Ik vind dat hij ook lekker snel is, dat zie je ook bij games. Hij heeft er geen moeite mee zo te zien!
Ik had hem bij de BCC voor 139,-

Scherm:
Ik vind het scherm mooi en ook nog eens stevig. Ik vind het scherm groot genoeg en voor mij hoeft het niet groter.
Een nadeel is dat het scherm heel snel vies word, terwijl dat bij andere telefoons veel minder is.
Het is voor mij een scherp beeldscherm!

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit voelt stevig aan. Ik denk als je hem laat vallen dat je er niet veel aan ziet, dat hoop ik tenminste :p
Alleen die camera knop vind ik niet echt fijn, ik vind het zelfs een beetje onnodig.
De bouwkwaliteit is echt super goed voor zo'n lage telefoon prijs.
Verder heb ik er niet echt veel meer over te vertellen.

Scherpte van foto's en filmpjes:
De scherpte en kwaliteit van de foto en filmpjes zijn gewoon oke. Het was op me vorige telefoon slechter dan van de Nokia Lumia 520. Maar het kan natuurlijk nog altijd beter!
Ik had eigenlijk van de kwaliteit iets meer verwacht. Maar ik geef het een voldoende omdat ik de kwaliteit van de foto's en filmpjes goed vind voor dat geld wat ik heb uitgegeven!

De batterij:
Van de batterij had ik veel meer verwacht. Want ik had hem gisteren om 7 uur opgeladen en nu op 17:50 is hij op 35%
Ik heb wel een review van iemand gelezen op Tweakers dat het na 2 a 3 keer opladen wat beter wordt, we zullen zien.
Maar ik vind het een redelijke batterij voor zo'n prijs, ik zit natuurlijk ook niet 24/7 achter me telefoon dus ja... Ik mag ook weer niet klagen!
Maar er zit wel een functie op dat je je batterij kan sparen, dus dan gaat hij ook wel 3 a 4 uur langer mee ;)

Tot slot:
Ik vind het een goede en mooie telefoon voor die prijs. Ik vind WP8 ook heerlijk werken, geen gezeur of gezeik. Het is gewoon goed.
Het echt een mooie telefoon voor Whatsapp, bellen, sms'en en interneten. Ik vind het wel een aanrader waard.
Maar hebben jullie ervaring met die Nokia Lumia batterijen? Want ik vind ze niet echt lang mee gaan..

Week later:
Ik had problemen met me batterij. Als ik hem opladen helemaal tot 100% en dan uitzetten en dan weer aan na een uurtje was hij 70%
Ik ben naar BCC gegaan en ze hebben me een nieuwe telefoon gegeven. Ik hoop dat deze Lumia 520 het wel als behoren gaat doen. Top service van BCC!

Heb jij ook een Nokia Lumia 520 Zwart?

Ik heb zelf al bijna een jaar een lumia 920, en de batterij daarvan is erg goed. Als ik uren zit te whatsappen of iets dergelijks, haalt hij het einde van de dag niet. Maar als ik geen gekke dingen doe heb ik aan het einde van de dag vaak nog zeker 40/50% over.
Als ik nog rustiger aan doe kan ik makkelijk 2 dagen halen.

Verder ben ik trouwens ook zeer tevreden over WP8! Er zijn altijd kleine dingetjes, maar over het algemeen: geen gezeur en het doet precies wat het moet doen. Top! (verademing ook ivm android).
Ik heb de Lumia 620 en in sommige gevallen haalt 'ie 2 dagen op een batterij. Maar dan wordt er ook niets automatisch gesyncd (mail, OneDrive). Wel altijd locatieservices aanstaan.
Tijdens het normale gebruik (2 mailboxen die elk uur verversen, regelmatig WhatsAppen, 3 tot 4 telefoontjes en wat browsen) haalt 'ie net niet de 24 uur.
Qua bouwkwaliteit heb ik de ervaring dat als ik de telefoon laat vallen, hij uit elkaar valt. Dat wil zeggen dat de cover van de telefoon gaat, en de batterij eraf springt. er liggen dus 3 dingen op de grond. Als je pech hebt, dan valt de telefoon precies op een van de hoekjes, en dan springt er zo een hoekje af.

Accuduur is bij mij hooguit twee dagen, ik ben er niet de hele dag fanatiek mee bezig.

Windows phone 8 is voor mij persoonlijk een fantastisch besturingssysteem, slim en doordacht.
Deze telefoon bied in principe alles wat ook alle andere lumia's bieden, alleen duurt het bij de 520 wat langer qua opstarttijden.

Internet delen functie is trouwens ook ideaal. kan mijn vriendin gemakkelijk v ia het door de lumia uitgezonden wifi signaal internetten met haar eigen lumia. De mixradio app is ook een top app, je kunt eenvoudig bijvoorbeeld muziek "mixen" downloaden en offline afspelen.
Offline navigatie, met een goede app, werkt perfect.

Office bestanden erg gemakkelijk bekijken op je lumia.
Tegenwoordig data sense waarmee je perfect kan zien wat je data verbruik is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.