Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

fezoj 11 maart 2014, 2.354 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Vormgeving

Minpunten

• Degelijkheid.

Vanaf januari in het bezit van de nexus 5. Wat opvalt is dat het toestel stevig aanvoelt. Fijne vormgeving en ideale afmetingen.

Het toestel start snel op, applicaties worden snel geladen, alles loopt vloeiend.

Camera laad snel, er zijn leuke foto's mee te maken. Het instellen van de camera vergt nog wel wat puzzelwerk.

Accu is op zich voldoende voor een dag, maar ik had wel een lader bij de hand en had deze ("op de wat saaiere dagen") wel eens nodig! :z

Helaas is niet alles makkelijk te "customizen". Bijvoorbeeld applicaties verbergen die je niet nodig hebt is niet mogelijk. Wel een optie die ik persoonlijk graag gebruik om zodoende alleen nuttige apps weer te geven. Ook de volgorde / het groeperen van apps is wat lastig. Je zult hiervoor "moeten rommelen" aan je toestel.

Verwacht van je gorilla glass 3 niet teveel. Toestel is gevallen, vanaf kleine hoogte (<1m) . Wellicht wat ongelukkig maar het scherm is gebarsten en gescheurd.

Tijd voor een nieuwe mobiel. 8)7

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?

In je eerste alinea vermeld je dat het toestel stevig aanvoelt, maar als minpunt vermeld je 'degelijkheid'. Deze spreken elkaar (zonder extra uitleg of onderbouwing) een beetje tegen, niet? :-)
Beide reacties zeggen volgens mij hetzelfde.

Dat het toestel stevig aanvoelt wil dus niet zeggen dat het stevig is. Goed gezien.

Ik had liever gezien dat er een steviger materiaal glas in had gezeten en had dit niet verwacht. Denk aan de filmpjes waarin er met een hamer "geslagen" wordt op Gorilla Glass.

Dat moet je dus niet al te serieus nemen als consument!? (verkapte waarschuwing?!)

[Reactie gewijzigd door fezoj op 11 maart 2014 23:44]

Gorilla Glass 3 zorgt er niet voor dat je scherm onbreekbaar is, het heeft voornamelijk als functionaliteit dat het krasjes tegen moet gaan.