Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

Xorgye 11 maart 2014, 455 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Dit is een degelijke sterke muis met een goede afwerking.
  • Je hebt een uitgebreide hoeveelheid knoppen en aanpassingsmogelijkheden op de bestemming van die knoppen.
  • De software en de drivers doen hun ding snel en betrouwbaar.

Minpunten

• De hoge prijs plaatst hem in het high-end segment waar er beter uitgedachte muizen voor hetzelfde geld zijn.
  • De precisie op verschillende oppervlakten verschilt. Ook ervaar ik een bug die de precisie op gezette tijden be´nvloed.
  • Wat mij betreft is de muis net te zwaar. Dit is niet aan te passen.

Bottom-line: Dit is een goede muis maar als je op zoek bent naar het beste dan raad ik deze muis niet aan.

Zoals je van Logitech mag verwachten is dit een goede degelijke en doordachte muis. Er is extra aandacht besteed aan duurzaamheid, ergonomie en andere kenmerken die belangrijk zijn als je de muis dag en nacht gebruikt.

Zelf heb ik al meerdere high-end muizen van Logitech versleten en daar vergelijk ik deze muis dan ook mee.
Deze muis gebruik ik als mijn laptop muis en heb ik nu een half jaar in bezit.

Ik zal hem niet aanraden als je op zoek bent naar het beste. Hij is namelijk van mindere kwaliteit dan andere high-end Logitech muizen. Je kunt bijvoorbeeld het gewicht niet veranderen (hij is relatief zwaar) en er zijn wat rare 'bugs' die kunnen optreden bij veelvuldig gebruik.

Bug: Een bug die bij mij eens in de maand optreed is het gaan 'trillen' op bepaalde oppervlakten. Dit is dan te verhelpen door een tijdje geen batterij er in te hebben.

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?