BTO X-Book 17CL58 GTX860 Review

Themperror 8 maart 2014, laatste update op 8 maart 2014, 3.852 views

BTO X-Book 17CL58 GTX860

Pluspunten

• accuduur
  • snelheid
  • gewicht
  • temperatuur
  • stevig gebouwd
  • handig systeem voor handmatig vervangen van hardware

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • geluidsproductie van koeling (op 100%, idle niks van te horen)

Ik heb deze laptop recent gekocht omdat mijn oude laptop het loodje had gelegd,

Deze review betreft de http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html (Ik zie de laptop serienummer terugkomen maar schijnbaar soms andere specs te hebben)

Ik heb als optie de wifi kaart vebetert naar de AC versie en de koelpasta laten vervangen door artic koelpasta (Ik had het ook zelf kunnen doen maar ik wist van tevoren niet of ik daarmee garantie zou laten vervallen)

Over de laptop zelf:

verzenden:
Hij kwam in een goed verpakte doos, in een doos, die in een grotere doos zat, laptop randen beveiligd met piepschuim en de doos in luchtkussens.
Verzending was dus zeer veilig en goed.

bouwkwaliteit:
De laptop voelt erg stevig aan, de klepjes aan de onderkant zijn erg handig gemaakt via een schuif systeem (met natuurlijk schroeven om ze vast te zetten), er is plaats voor totaal 2 HDD's en 1 mini PCI SSD, verder zijn er 3 sloten voor DD3L ram wat een totaal van 24 GB kan worden.

snelheid:
De laptop is met een i7 4700QM erg snel en de grafische kaart (GTX765M) valt ook niks van te zeggen voor 1080p gaming.

geluid:
Koelen doet ie erg goed, waar de meeste laptop CPU's idle al snel 70 graden zijn, draait deze idle rond de 50, eenmaal boven de 65-70 begint de koeler aan te slaan, deze maakt enigsinds wel lawaai maar koelt daarbij erg goed (verder denk ik dat ie meteen op 100% schiet (wat het lawaai dus verklaard) en ik dat dus handmatig nog aan moet passen)

accuduur:
Accuduur is beter dan ik verwacht had, met lichte gaming op de dedicated kaart (Diablo 2) kan ik wel 3 uur doorgaan voordat ik bij 20% kom, dit geeft me dus een indruk dat de accu super goed werkt, met enkel browsing haal ik wel 4-5 uur aan accu duur (interne grafische kaart) wat voor zon sterk systeem echt niet verkeerd is.

Ik ben zelf dus erg tevreden met deze laptop, hij is verrassend licht voor een 17.3 inch laptop en ik werk er heel fijn mee, hij wordt onder stress ook helemaal niet warm op het toetsenbord of de palmrest, de meeste hitte komt in de buurt van de numpad waardoor je er dus erg weinig van merkt.

een nadeel is wel, dat de boxen niet bijzonder goed klinken in een stille kamer met een film op de laptop, dit heb ik wel maar 1x getest (daarna boxen aangesloten) dus het zou wellicht ook de film geweest kunnen zijn.

Kortom: Geen betere laptop te krijgen voor 999 euro, hij is heel erg fijn en zou em iedereen aanraden

Heb jij ook een BTO X-Book 17CL58 GTX860?