Lian Li PC-7HX (internal black)

Specificaties Tower • 5 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-7HX (internal black) Review

drhax 8 maart 2014, laatste update op 13 maart 2014, 326 views

Lian Li PC-7HX (internal black)

Pluspunten

• Genoeg ruimte voor lange videokaarten en hoge CPU koelers
  • Hoge kwaliteit ventilatoren voorgeïnstalleerd
  • Genoeg ruimte voor fans en evt waterkoeling
  • Luchtfilter onderin voor de PSU en voorin voor de ventilatoren
  • Erg stevig gebouwd

Minpunten

• Geen punten om tiewraps aan te bevestigen voor cable management

WIP

Ongeveer een jaar geleden had ik besloten om te gaan sparen voor een nieuwe PC. Toendertijd had ik een laptop. Na een jaar sparen had ik eindelijk genoeg geld bij elkaar voor een beest van een computer. Ik heb amper op prijs gelet bij het uitzoeken van een kast. Veel mensen gaan voor een kast met allerlei lampjes en glas. Dat is niets voor mij, ik wil gewoon een strakke, functionele kast. Lian Li is een bekende naam in de kasten-industrie, en mijn oog viel al gauw op de PC-7HX. Op het eerste gezicht is dit een mooie, simpele kast.

Deze kast is geen uitzondering van het prachtige werk dat Lian-Li gewoonlijk levert. Voorin zijn twee ventilators gepositioneerd om lucht langs de hardeschijven in de kast te zuigen en achterin is een fan gemonteerd om de hete lucht er vervolgens uit te blazen. Er is aan de zijkant nog plek voor een 120mm ventilator, en bovenin nog plek voor twee.
De hardeschijf kooi heeft plaats voor vier 3.5" schijven en één 2.5" schijf. Bovenin zijn drie 5.25" bays te vinden.
Bovenop de kast is een aan en reset knop te vinden, en onder een klepje hiernaast twee USB 3.0 poorten en audio jacks.

Bijgeleverd is een duidelijke handleiding met afbeeldingen, een USB 3.0 naar 2.0 adapter en verschillende schroefjes en rubberen dempertjes.

De kast is volledig gebouwd van aluminium en heeft dus meer stevigheid en massa dan sommige plastic kasten. Dit is een pluspunt qua geluidsdemping. De drie geïnstalleerde fans zijn redelijk stil, maar als je een doodstille pc wil bouwen, zal je deze wel moeten vervangen. Deze kast onder mijn bureau is toch een stuk stiller dan een laptop die versterkt wordt door het hout waar hij op staat.

Heb jij ook een Lian Li PC-7HX (internal black)?