Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse

Specificaties Radiogestuurde muis en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse Review

tzeunis 7 maart 2014, 641 views

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse

Pluspunten

• Goede vormgeving en prettig in gebruik.
  • Anti-slip coating
  • Batterij gebruik op 1000hz pollingrate
  • Design

Minpunten

• Prijs (als ik er dan een moet noemen)

Nadat ik mijn Mad Catz R.A.T. 7 zat was, was ik 'genoodzaakt' een nieuwe muis aan te schaffen. Mijn oog viel op de Logitech G700S. Mede vanwege de vele positieve reviews op internet. Bij Komplett besteld en de volgende dag keurig verpakt in huis. Hieronder volgen mijn bevindingen na 8 uur gebruik.

Bouwkwaliteit en afwerking:
In vergelijking met mijn R.A.T. 7 voelt deze muis degelijker aan kwa bouwkwaliteit. Er zit een anti-slip finisch overheen en het gewicht is voor mij perfect. De muis kan lichter gemaakt worden door de batterij te verwijderen, maar dan moet je de muis bedraad gebruiken. Scheelt wel aanzienlijk.

Vormgeving:
De muis past perfect in mijn hand. Beter dan de R.A.T. 7 met al zijn plastic meuk erbij om het af te stellen. Heerlijke, ergonomische vormgeving. Ter indicatie: mijn top middelvinger tot aan begin pols is ongeveer 22cm

Installatiegemak:
Plug en play. Ontvanger en/of kabel erin en gebruiken. De finetuning gebeurt middels de software van Logitech. Niets fancy, simpelweg profielen instellen en DPI instellingen.

Prijs:
Hierover valt uiteraard te twisten. Ik heb 82 euro betaald inclusief verzenden. Dit vind ik persoonlijk een redelijke prijs voor een 'vlaggenschip' muis in de gaming serie.

Wireless vs kabel:
Ik kan hier geen verschil in merken. De pollingrate staat op 1000hz en hierbij merk ik geen vertraging met bekabeld spelen. De batterij is zoals te zien is op de foto's een EniTime 1.2v 2000mA. Deze was bij aankomst ruim opgeladen en daarmee is de muis meteen draadloos te gebruiken. Na 8 uur draadloos gebruik was de muis leeg (fabriekscharge met pollingrate op 1000hz).

Precisie:
Lastig om een oordeel over te geven. De DPI gaat tot 8200 wat mijns inziens belachelijk hoog is. Ik game op 2560*1440 en daarbij is dit echt niet noodzakelijk. Ik merk geen verschil met mijn R.A.T. 7.

Verpakking:
Strak, minimaal zonder poespas. Ze volgen de Harmony verpakkingen (of andersom natuurlijk). Minimaal aantal materialen en efficiënt ingepakt.

Foto's:

Heb jij ook een Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse?