LG Nexus 5 32GB Zwart

Specificaties 4,95" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 32GB Zwart Review

Silverman401 7 maart 2014, laatste update op 14 maart 2014, 2.489 views

LG Nexus 5 32GB Zwart

Pluspunten

• Stock Android
  • Microfoon
  • Design
  • Goedkope geheugen upgrade
  • 4G

Minpunten

• geen micro-SD slot.
  • HDR+ Camera functie soms traag

Sinds een paar dagen nu in het bezit van de Nexus 5.
Hiervoor was ik in bezig van een Iphone 4 maar bij verlenging van mijn abbonnement expres de keuze genomen om niet meer voor IOS te gaan.

Voor mij te prijzig en niet ideaal zonder OSX computer.
Ik heb voor het 32GB model gekozen omdat voor mij 16GB gewoon te weinig is en het geheugen is niet uit te breiden.

Eerste Indruk

Eerste in druk van de telefoon was "Strak Design" Natuurlijk is dit compleet persoonlijk maar ik vindt het mooi en simpel, prima voor mij.
En nu dat ik mij Iphone 4 met IOS7 gewend was dacht ik ook, Wow wat is de telefoon snel! De Iphone was namelijk niet meer vooruit te branden..

KitKat 4.4

Mijn laatste ervaring met Android was de HTC One X met als ik het nog goed weet android 4.0. Een van mijn keuzes om de Nexus te kiezen was simpel.
Stock Android. Clean en geen onnodige zooi zoals je veel op bijvoorbeel Samsung telefoons ziet. Android werkt perfect voor mij, lekker open en stabiel.
Of er veel veranderd is ten opzichte van vorige versies kan ik niet echt beschrijven, ik heb het allemaal wel gelezen maar niet zelf kunnen ervaren.

Scherm

Het scherm, zelf ben ik er onder de indruk van. Full HD video's zijn strak en zien er goed uit. En natuurlijk zien de letters etc op webpagina's er goed uit door de resolutie van 1080p op het 4,95" scherm(445PPI).

Accu

In veel reviews van andere mensen las ik vaak dat de accu een minpunt is van het toestel. Nu zit ik zelf al bijna 10 uur op de accu en heb nog 39% Accu over. Ik zou zeggen dat ik de toestel gemiddeld gebruikt. Voor mij is de accu dus prima!

Speakers, Camera, Microfoon.

Natuurlijk moest ik ook even de speakers van de telefoon testen evenals de microfoon. Beeldkwaliteit van de video is prima! Microfoon verbaasde ik mij over. Prima kwaliteit zelfs in hard geluid.
Een video Sample!

De Camera zelf is prima, niet bijzonder maar goed voor leuke foto's en social media, ook heeft de camera allerlei functies zoals Panorama , 360 panorama , HDR+.

De Nexus 5 is voor mij een toptoestel.
Goede prijs ( Gratis bij mijn abbonnement) , High End specificaties en een groot mooi scherm. Accu die de dag doorkomt en een camera met Optische beeld stabilisatie die goed zijn werk doet. Daarom kan ik iedereen dit toestel ook zeker aanraden!

Heb jij ook een LG Nexus 5 32GB Zwart?

Waarom geef je hem maar 3 sterren terwijl je het een toptoestel vind? Je geeft featureset en accuduur 3 sterren en de rest meer, terwijl de algemene beoordeling toch maar 3 sterren is.

-edit-
En je zegt dat er stock android op staat, dat klopt niet helemaal, hij heeft namelijk de google now launcher, voor de rest heeft hij wel stock android.

[Reactie gewijzigd door markdm op 8 maart 2014 22:58]

Klopt maar de google now launcher kun ne gewoon verwijderen;). Algemene beoordeling is een foutje qua sterren zal het aanpassen.

-EDIT- Sterren aangepast.

[Reactie gewijzigd door Silverman401 op 8 maart 2014 23:43]

Goed maar beknopte review. Misschien even handig om een screenshot van de on-screen time erbij te doen, vind dat altijd wel een redelijk belangrijk punt. ;)

gruwelijk nummer in die video van je _/-\o_
Puntje voor de volgende keer ;)

Idd lekker nummertje he!
Ik hem vandaag besteld bij belsimpel.nl. Via T-Mobile, 90 min bellen onbeperkt SMS en 1 gb data. E 30 p/m 2 jaar.
Btw ik heb de 32 GB versie besteld.
Dus ik ben benieuwd...:-)

[Reactie gewijzigd door RA7 op 14 maart 2014 15:42]

Ik kan alleen maar zeggen; Goede Keus! ;)
Nou ik hem hem binnen, zeer mooi toestel.
Mooi scherm, en retesnel.......
Precies! Voet wel even een pixel test uit, sommige toestel schijnen dode pixels te kunnen hebben uit de doos.

Veel plezier er ook mee!;)
Ok zal ik ff doen... ;)