Nokia Lumia 800 Blauw Review

Fryingdutchie 7 maart 2014, 204 views

Nokia Lumia 800 Blauw

Pluspunten

• WP 7.8 is zeer stabiel, snel en gebruiksvriendelijk
  • Degelijk en betrouwbaar
  • Compacte bouw
  • Design dat nog steeds erg aanspreekt

Minpunten

• Inmiddels wat beperkt qua mogelijkheden, hoewel de belangrijkste apps voor mij wel beschikbaar zijn
  • "Slechts" 16 GB geheugen, niet uitbreidbaar
  • Geluidskwaliteit kan beter, is alleen goed i.c.m. een hoofdtelefoon met hoge impedantie (zoals mijn Ultimate Ears 700)
  • Camera maakt alleen mooie foto's bij goed licht

Heb mijn cyan blauwe Lumia 800 nu dik anderhalf jaar en ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. Het toestel is nog even snel als op het moment van aankoop, is stabiel en zeer stevig gebouwd (op het USB-klepje na dan...die is niet bestand tegen de grijpgrage kinderhandjes van mijn 4-jarige zoontje). Ook het benoemen waard: de batterij gaat nog steeds makkelijk een dag mee, ook bij redelijk intensief gebruik. Windows Phone 7.8 mist de meer uitgebreide features van WP8 of andere concurrenten maar zo heel erg mis ik die ook weer niet. De belangrijkste apps die ik nodig heb zijn aanwezig op WP 7.8, al vis je vooral met nieuwe(re) apps nog wel eens achter het net. WP 7.8 is een uitstervend systeem dat toch minder goed ondersteund wordt door de dames en heren app-makers. Een erg fijne toevoeging zijn de Nokia apps als Drive, Maps en Music. Functioneel en gratis.

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Blauw?