Asus Memo Pad FHD 10 32GB Blauw Review

Fryingdutchie 7 maart 2014, laatste update op 10 maart 2014, 589 views

Asus Memo Pad FHD 10 32GB Blauw

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit, ligt prettig in de hand
  • Scherpte van het scherm is prima
  • 32 GB geheugen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Helderheid van het scherm
  • Batterijduur valt enigszins tegen

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de blauwe variant van deze tablet. Hoewel, blauw...het is wel heel donker blauw, bijna zwart. De tablet bevalt goed, al valt het op dat er nog steeds relatief veel Android apps geschaald worden naar tablet formaat waarbij niet optimaal gebruik van het grotere scherm wordt gemaakt. Maar dit is natuurlijk meer een Android dingetje en niet specifiek aan deze tablet te wijten.
De tablet presteert heel redelijk. Je merkt dat de processor het moet afleggen tegen de laatste generatie Qualcomm processoren maar de lag is niet storend. Het scherm is scherp, zeker voor deze prijsklasse. De helderheid kan echter wel wat beter. Het enige dat een beetje tegenvalt is de batterijduur. Bij typisch gebruik door mij of mijn zoontje moet hij na ongeveer 4 a 5 uur aan de oplader (na filmpjes en spelletjes) en daar had ik wel wat meer van verwacht.
Al met al is mijn algemene indruk positief, waarbij de bouwkwaliteit, ergonomie, de hoeveelheid geheugen (32 GB) en scherpte van het scherm de doorslag geven.

Heb jij ook een Asus Memo Pad FHD 10 32GB Blauw?