Panasonic SDR-H250EG-S Review

panzertand 31 december 2008, 468 views

Panasonic SDR-H250EG-S

Pluspunten

• Zeer kleurrijke opname´s, zeer scherp beeld, zuiver geluid, goede stabilisatie van het beeld.

Minpunten

• slechte meegeleverde editing software, lastig aansluiten aan computer (omslachtig),
  • rare manier van nummeren van de opnames daardoor vaak niet op volgorde bij het overzetten naar de computer.

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Over het geheel genomen, een zeer goede camera, misschien niet degene met de meeste functies of snufjes maar uiteindelijk door de 3CCD lens wel degene met het mooiste beeld.
Iedereen die opnames van mij bekijkt zegt hetzelfde, de kleuren zijn echt enorm mooi en fel, en daar draait het uiteindelijk om. Geluid is ook zeer goed te noemen, mooi helder en hij filtert de ruis er vrij goed uit.
Ook de stabilisatie is erg goed, dit is geen digitale versie zoals bij veel andere merken waarbij de rand van het trillende beeld wordt weggesneden en daardoor allen de kern van het beeld overblijft maar dan zonder de trillingen, nee bij panasonic gaat dat echt met een mechanische demper methode, je ziet dit ook als je snel met de camera beweegt, het beeld komt dan met een kleine vertraging achter de camera aan, hierdoor is het beeld zeeeer stabiel en kost het ook geen stuk van je beeld.
Hier heeft panasonic het patent op en daar hebben ze echt iets unieks mee in handen.

Enige minpuntjes:
-De bijgeleverde software is maar van matige kwaliteit, je gaat er beter aan doen om bijvoorbeeld Corel of Pinnacle te gebruiken voor je editing e.d.
-Het opslaan van iedere scene gebeurt in opvolgende namen, zoals MOV000A, MOV000B enz. maar als de letters op zijn gaat hij verder met MOV0001, MOV0002 enz. als je de totale opname dan op de computer zet , ziet deze de logica daarvan niet en zet dus niet alles automatisch op volgorde, dat is best lastig, er kan eventueel wel op datum gesorteerd worden door de computer maar dan moet je die wel laten instellen door de camera, anders lukt het nog niet.
-En als laatste minpuntje, (en dan zijn er door mij verder dus ook geen enkele vastgesteld, ook geen kleine die ik hier de moeite niet zou vinden op op te noemen, ze zijn er gewoon niet.) als je de camera aan de computer aansluit moet je nogal omslachtig te werk gaan, de batterij moet er vanaf, dan moet je het hele zaakje aan de 220V aansluiten middels de batterijlader en een extra kabel vanaf die lader naar de camera, en dan met een USB vanaf de camera naar de computer..... dit had veel makkelijker gekund, met alleen de usb kabel voor data en voeding, dat is dus een gemiste kans van panasonic.

Zoals reeds gezegd vindt ik dat de kwaliteit van de opname voorop staat en die is gewoon echt heel mooi, ik sta er zelf iedere keer weer van te kijken, en het is geen HD formaat maar ik vind de opname´s ook erg sherp, komt voor mijn ogen in ieder geval in de buurt van een HD opname.

Ik raad hem zeer zeker aan! ;)

Heb jij ook een Panasonic SDR-H250EG-S?