sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

1 review

Asus R704A-TY216H

Specificaties 17,3" • 1600x900 • 500GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Asus R704A-TY216H Review

fraggertje 6 maart 2014, laatste update op 1 april 2014, 872 views

Asus R704A-TY216H

Pluspunten

• Snel genoeg voor internet/Office gebruik
  • Prettig scherm
  • Lage prijs
  • Makkelijk te upgraden (harddisk/geheugenslots makkelijk toegankelijk)
  • Celeron 1000 is in principe energiezuinig (maar accu duurtest nog niet gedaan)

Minpunten

Een lekkere notebook met mooi groot scherm die meer prestaties biedt dan je zou verwachten op basis van de specificaties. De spiegeling van het 17,3 inch scherm is zo minimaal dat ik me afvraag of er wel een glossy laag overheen zit. Wel binnen getest en niet buiten in de zon dus ik kan me vergissen.

Heb deze laptop uitgerust met een 120GB SSD van Crucial waardoor het opstarten natuurlijk nog veel sneller ging dan met de standaard ingebouwde 500GB harddisk maar het viel wel op dat de laptop "out of the box" al lekker vlot werkte. Naar mijn ervaring beter dan de iets duurdere modellen in dit segment.

Standaard zit er een Toshiba MQ01ABD050 schijf in, deze draait gewoon op 5400 toeren dus dat is op zich niets speciaals.

Qua featureset mag je verder niet teveel verwachten van een laptop uit deze prijsklasse maar hij doet alles wat hij moet doen, voor de gemiddelde thuisgebruiker ruim voldoende zeker met de SSD erin.

• Crucial M500 120GB SSD

Heb jij ook een Asus R704A-TY216H?