Specificaties 6" E-Paper scherm met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

BeBook Pure Zwart Review

Schlumpie 6 maart 2014, laatste update op 27 mei 2014, 348 views

BeBook Pure Zwart

Pluspunten

• Batterij gaat lang (genoeg) mee
  • Scherm goed zichtbaar in de zon

Minpunten

• Bouwkwaliteit had beter gekund

Veelzijdigheid Score: 3

Scherm
Batterijduur
Stabilliteit
Nadelen

Ik heb deze e-reader gekregen van mijn opa, die absoluut niet wist hoe hij er mee om moest gaan. Ik heb hem dus zelf niet uitgepakt, over de verpakking kan ik dus niks zeggen.

De eerste indruk die ik had toen ik hem in mijn handen hield was 'oh, cool!'. Het scherm maakte meteen al een positieve indruk. Het was namelijk goed zichtbaar en aardig scherp. Eenmaal thuisgekomen meteen een paar boeken er op gezet en hem uitgetest. Het lezen gaat prima op de Pure. De aparte knoppen om de bladzijde om te slaan zitten op een prettige plek en zijn lekker groot. Dit heeft wel als nadeel dat je ze snel per ongeluk in kan drukken, maar dit is bij mij slechts een paar keer gebeurd.

Het scherm Terug naar boven
Het scherm is goed zichtbaar, vooral als de zon er vol op staat te schijnen. Wat dat betreft lijkt de Pure sterk op een boek. Zonder of met weinig licht is het beeld slecht te zien, net als met een boek. Deze e-reader heeft verder geen achtergrondverlichting, of zoals sommige readers hebben, een lampje in het hoesje. Jammer, maar je moet niet vergeten dat dit een budget reader is. Wat ik wel vervelend vind is dat bij elke verandering van het scherm de kleuren eventjes omkeren. Zwart wordt dan wit en andersom. Ik weet niet of dit bij andere readers ook zo is, maar ik vond het wel het vermelden waard.

Batterijduur Terug naar boven
De batterij gaat lang genoeg mee om te lezen tot je niet meer kan. Ik haalde altijd ongeveer 5 uur er uit.

Stabilliteit Terug naar boven
De Pure werkt bij mij bijna altijd prima. Opstarten duurt soms wat lang( hangt er van af hoeveel boeken je er op hebt staan), maar dit is niet zo lang dat het je gaat vervelen. Ik heb de reader één enkele keer moeten resetten, omdat deze compleet was vastgelopen.

Nadelen Terug naar boven
Bij mij gebeurt het behoorlijk vaak dat je op de aan/uit knop drukt om de reader te vergrendelen, en dat er dan niks gebeurt. Dan druk ik nog een paar keer, en uiteindelijk vergrendelt hij dan. Dit is echt heel erg vervelend en ik hoop dat hier ooit een oplossing voor komt. Bij ontgrendelen gebeurt dit niet. Verder reageert hij erg traag op de knoppen. Als je door een menu aan het bladeren bent, zit er soms wel een halve seconde tussen de knop indrukken en de reactie. Dit wijst er ook maar weer op dat de Pure als budgetreader bedoeld is. Wat ik ook een beetje vervelend vind is dat je hem niet vergrendeld kan opladen. Zodra je de lader er in steekt wordt hij actief en reageert hij op alle toetsen, behalve de aan/uit knop. Vervelend, want ik leg hem altijd op een plek waar een knop best wel eens per ongeluk kan worden ingedrukt. Ten slotte past het hoesje niet helemaal lekker. Deze klikt vast met drie haakjes (één onder, twee boven), maar deze haakjes passen er nooit echt tegelijk in.

Al met al is dit voor de prijs wel een ok readertje, zonder wifi, airbags of parachutes, maar genoeg features om gewoon fatsoenlijk een boek te kunnen lezen.

Terug naar boven

Heb jij ook een BeBook Pure Zwart?

ooit een upgrade beyond 1.0.28 gevonden ?
Ik heb hem eerlijk gezegd nooit geüpdatet. Heb je problemen met die van jou?
nee, niet echt, maar nu en dan wel eens een klein bugje ... :)