Specificaties 6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 1520 Zwart Review

Heiniken 6 maart 2014, laatste update op 11 maart 2014, 849 views

Nokia Lumia 1520 Zwart

Pluspunten

• Prachtig FullHD scherm
  • Toestel reageert snel op input van gebruiker
  • Prima accuduur

Minpunten

• Minder apps beschikbaar dan voor Android of IOS
  • Relatief duur toestel
  • Werking van toestel niet altijd even logisch

Na het gebruik van een Samsung Galaxy Note 1 en 2 was het tijd voor een nieuw toestel. Als eerste opvolger viel mijn oog op de Galaxy Note 3, een toestel met mooie functies maar ondertussen alweer best "gewoontes", je ziet steeds meer mensen met een Galaxy Note. Daarnaast was het verschil tussen een Note 2 en een Note 3 niet zo heel groot. Fullhd scherm en 4k filmen als grootste vooruitgang.

Samsung werd steeds minder voor mij, updates waarop je heel lang moet wachten, een hoop apps op je toestel die je niet gebruikt en niet kunt verwijderen (tenzij je root toegang hebt natuurlijk) en een accuduur van mijn Note 2 die niet zo geweldig is.

Vroeger ben ik altijd een groot Nokia fan geweest. Ik heb door de jaren heen een aantal Nokia toestellen gehad waaronder de N8 en N96. Met deze laatste was het mogelijk om bij KPN via volgens mij Digitenne tv te kijken. De N8 was een toestel met een voor die tijd een zeer goede camera.

Stiekem zat ik al af en toe rond te kijken wat Nokia te bieden heeft. Zo heb ik de Lumia 1020 een tijdje als beoogd opvolger gehad in mijn hoofd voor de Note 2. Een mooi toestel met de denk ik beste camera ooit voor een smartphone. Echter is dit toestel 720p als het om het beeldscherm gaat, iets wat mijn Note 2 ook is. Ik wilde eigenlijk op zijn minst een Fullhd scherm op mijn nieuwe toestel. Ineens was hij daar, een Nokia toestel met een Fullhd scherm! Hij was groot, nog groter dan mijn Note 2. De Lumia 1520 heeft dezelfde techniek voor de camera als de Lumia 1020 maar dan met minder MP.

Helaas was het toestel in november/december alleen via een enkele webshop te krijgen voor een hoge prijs. Dit was het mij niet waard, gelukkig na de release in Nederland daalde de prijs en was het toestel beter verkrijgbaar. Na wat spelen met het toestel in een winkel van een grote dozenschuiver in consumentenelektronica heb ik het toestel daar gekocht.

Direct thuis het toestel aangezet en probeert mijn simcard erin te stoppen, helaas was mijn simcard te groot voor het toestel. Ik heb vervolgens het toestel verder wel gebruikt, wat achteraf niet slim was. Nadat ik een juiste simcard in het toestel geplaatst had, werd er door het toestel aangeraden om de fabrieksinstellingen te herstellen omdat er een simcard geplaatst was.
Dit heb ik dan ook gedaan, waarna ik het toestel opnieuw moest instellen.

Ik heb toestel nu een kleine week in mijn bezit en ik ben van plan deze review later verder uit te breiden als ik het toestel langer in mijn bezit heb

Heb jij ook een Nokia Lumia 1520 Zwart?

Waarom is de werking niet altijd even logisch?
Het gebruik van de home knop en terug knop vind ik niet altijd even logisch binnen apps
Gek, ik vind het juist logisch: home knop brengt je altijd terug naar het startscherm. Terug knop 'bladert' terug in apps of terug naar de vorige status (bijv. zoekveld, toetsenbord, terug knop -> haalt toetsenbord weg). Terug knop ingedrukt houden roept het multitask-scherm op waar je tussen openstaande apps kunt schakelen en ze kunt afsluiten.

Enige nadeel met de knoppen vind ik binnen IE, er zit geen 'vooruit' knop op. Buiten dat vind ik het systeem juist heel logisch in elkaar steken :-)
Denk dat de 1520 met windows phone 8.1 echt stappen gaat maken en dat ik er dan ook maar 1 ga aanschaffen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar windows phone 8.1 maar wanneer die uitkomt geen idee. Rustig afwachten
Volgende maand. Volgens mij weet iedereen met een Windows Phone dat eigenlijk wel.
Dat wist ik dus niet.... Wel opgezocht maar verder dan een paar geruchten kwam ik niet
Het is ook nog steeds een gerucht.
Het is inderdaad niet meer dan een gerucht, volgens mij weet iedereen met een windows phone dat eigenlijk wel.