Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart Review

siegerdeboer 5 maart 2014, 4.811 views

Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart

Pluspunten

• Formaat
  • Snelheid
  • Kwaliteit beeldscherm

Minpunten

• Warmteproductie aan de linkerkant van het apparaat
  • Fysieke knop onder het scherm

Even een korte review om mijn ervaringen met de nieuwe Galaxy Tab Pro 8.4 van Samsung te delen. Helaas heb ik mijn tweede exemplaar vandaag teruggebracht naar de winkel en mijn geld teruggekregen.

Ik zeg helaas want zowel qua formaat, afwerking, snelheid en de kwaliteit van het beeldscherm vind ik dit een perfecte tablet. Ik heb het eerste exemplaar ruim een week in huis gehad en ben onder de indruk van de kwaliteit. Voor mijn gevoel heeft Samsung hiermee voor het eerst een tablet afgeleverd die kan wedijveren met de kwaliteit van de iPad.
Ook de aanpassingen die Samsung aan de schil van Android heeft gedaan zijn beter geslaagd dan in voorgaande versies.

Maar uiteindelijk heb ik het eerste exemplaar teruggebracht naar de winkel omdat het apparaat aan de linkerkant erg warm werd. Dit gebeurde al na 10-15 minuten surfen, mailen, tweeten etc. Oftewel geen bijzonder zware apps. Het apparaat werd linksachter warm, maar ook al snel aan de zijkant en zelfs op het touchscreen aan de voorkant.

Het tweede exemplaar heb ik gelijk getest en deze gaf al na 5 minuten hetzelfde euvel. Deze heb ik gelijk ook teruggebracht.
Ik weet niet of dit een ontwerpfout is voor de hele serie of een productiefout van een aantal exemplaren. Op dit moment wacht ik liever af totdat er meer ervaringen zijn met de Galaxy Tab Pro 8.4

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Processor wordt warm, hebben veel telefoons en tablets last van :)
Kun je aangeven hoe warm? Zeker bij een dunne tablet is enige warmte onvermijdelijk.

Heb deze heel even in mijn handen gehad bij de Media Markt en ziet er wel erg goed uit.
Ik vind het 'normaal' wanneer een tablet bij matig tot intensief gebruik opwarmt. Ik kan niet voor de hele lijn van deze Galaxy Tab Pro spreken, maar bij deze twee exemplaren werden zowel achterkant, zijkant en voorkant links erg warm bij licht gebruik. Er werd geen bijzondere inspanning van de processor gevraagd.

Vooral de warmte aan de voorkant van de tablet viel mij erg op. Het geeft ook een onprettig gevoel bij het werken met de tablet wanneer een deel van het touchscreen warm is.

Ik heb een aantal tablets gehad de afgelopen jaren, waaronder meerdere iPads en een Nexus 7 (2013). Geen van deze tablets gaf een warmte af die in de buurt kwam van dit.
een homebutton als minpunt... ;(
Sorry,... Ik begrijp er helemaal niks van. - kan jouw review totaal niet plaatsen - :?

Mijn TabPRO 8.4 wordt niet erg warm. Hooguit 38 39 C op een punt lingsachter, met een ir-thermometer gemeten. (alleen als ik hem zwaar belast) Doorgaans is de temperatuur, op dat zelfde punt zo rond de 31 33 C.

En de geluids-kwaliteit is juist opvallend goed. - vol mooi stereo -
En stevig van geluidsvolume. - moet hem steeds zachter zetten -

Alleen die prijs mag wel richting 349,- (gezien de Dollar prijs)
Maar toch ik voel mij niet bekocht met die 389,- (met verzenden)

Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker :)

--- En voor alle eerlijkheid - Ik heb geen belangen bij Samsung ---

[Reactie gewijzigd door FreeTweaker op 10 maart 2014 11:45]

De exemplaren die ik had werden aanzienlijk warmer en ook veel meer dan op n punt aan de achterkant. Wellicht een kwestie van pech?

Ik zou het fijn vinden als dat zo was, want dan durf ik binnenkort nog wel weer een gokje te wagen door een nieuw exemplaar aan te schaffen. Voor de rest is het namelijk een hele mooie tablet.

De 'ster' op warmte en geluid slaat alleen op de warmte overigens.
Er zit nu ook al in deze een productie fout. dan heb ik niks meer om uitkiezen. Nexus 7 is te klein. g pad 8.3 heeft ook al een productie fout in het scherm. :?
Ik heb een G Pad, en daar is niks mis met het scherm.
Ik heb deze tablet nu 3 maanden en kan mij niet vinden in de warmte issues die men hier boven beschrijft? De enige keer dat hij warm word is als hij met het scherm omhoog op de bank lag voor meer dan kwartier, en dan nog was hij alleen warm. Apart van dat een heerlijk apparaat om te gebruiken, ik heb een IPad 2 en had een Nexus 10 die ik gewoon weg te groot en lomp vond, ondanks dat de Nexus een prima tablet is. De Nexus 7 is gewoon te klein en dit formaat ligt goed in de hand qua formaat en zeker door het lichte gewicht.