Kef C3 (Zwart) Review

Anoniem: 583487 5 maart 2014, 3.338 views

Kef C3 (Zwart)

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Prima bas
  • Geluid over-all heel erg goed

Minpunten

• Geen

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 5
*Correct me if I'm wrong, dit is namelijk m'n eerste review*

Na een tijdje geluisterd te hebben naar de speakers van 20 jaar oud, de afdankertjes van mijn ouders, vond ik dat het tijd werd voor iets nieuws. Toen begon het uitgebreide onderzoek, home cinema of toch HiFi. Toen naar de BCC gegaan en gaan kijken en luisteren, budget was zo'n €600,-. Het verschil tussen een kant en klare home cinemaset en een losse receiver/versterker en speakers werd mij al gauw duidelijk, dat laatste wil ik!

In mijn budget was niet heel veel te vinden, qua receivers meer dan voldoende, maar voor speakers werd het lastig. Bij de BBC stonden toen de KEF C3's die op allerlei manieren aangesloten konden worden. Deze ook nog even geluisterd i.c.m. een Sony en Pioneer receiver, maar dit klonk allemaal wat minder dan het warme geluid van deze KEF's met de Denon AVR X-1000 receiver.

Dit is het uiteindelijk geworden, en ik heb 'setje' nu een week; voor de record, ik heb hem 2.0 geïnstalleerd. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een aankoop als deze!

Bass is verbazend goed, het geluid is sowieso bijzonder goed als je het formaat van de speakers meeneemt. Heel natuurlijk en warm naar mijn idee.

Al blijft het geluid van speakers natuurlijk heel persoonlijk

Wat mij betreft zeker een aanrader! Zeker de prijs/kwaliteit! Ik denk eerlijk gezegd dat er voor dit geld geen betere speakers te vinden zijn dan deze.

Heb jij ook een Kef C3 (Zwart)?

Waarom is Bi-AMP een pluspunt? Ik geloof niet dat dat met deze speakers op een of andere manier een verschil gaat maken.

Goede bas is een plus maar met andere muziek valt de bas tegen en is het een minpunt :S Is de bass overal goed volgens jou of niet? Het kan niet zowel plus als min zijn...
0Anoniem: 583487
@Hann1BaL6 maart 2014 10:45
Sommige mensen vinden de Bi-Amp een plus, niet dat ik het gebruik, maar het is een optie dat erop zit voor de mensen die het wel willen gebruiken.

Heb je gelijk in, maar overall is hij zeker goed! :)
Opzich heb je daar best gelijk in, maar ik denk dat mensen die echt hard geloven in bi-amp toch aan een andere range speakers denken. :)

Je schrijft deze review op basis van jouw bevinden, tenminste dat is wat de user reviews voor bedoeld zijn. Je kunt dan beter in je tekst beschrijven wat de features zijn, maar de plus- en minpunten zijn eigenlijk jouw bevindingen. En Bi-amp is zo te lezen niet iets waar jij nu wat aan hebt.