Arctic Freezer 64 LP Review

AgeOfPanic 29 december 2008, 1.080 views

Arctic Freezer 64 LP

Pluspunten

• Goedkoop
  • Inderdaad low profile
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Veel te luid

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 2
Heb deze koeler aangeschaft voor mijn HTPC. Heb een Origen AE H6 kast en wilde graag een nieuwe koeler, omdat de boxed koeler bij mijn AMD 4850e soms een wat zoemend geluid maakte. Had aanvankelijk de Scythe Ninja Mini gekocht, maar deze bleek toch niet zo mini te zijn en paste dan ook niet in de kast.
Had al goede ervaringen met een Arctic Freezer Pro, dus wilde deze koeler eens proberen.
De installatie verliep vrij makkelijk. Je moet de back plate van het moederbord verwijderen en deze vervangen door de bijgeleverde. Daarna schroef je de koeler hier gewoon op vast. Kwestie van vijf minuten. Fans aansluiten en draaien.
En dan voldoende fans (2 van 60mm) absoluut niet. Een erg hoge, vervelende toon.Verder zijn de duidelijk hoorbare tempowisselingen van de fans erg storend. Geluidsproductie was eigenlijk de enige reden dat ik hem had aangeschaft en ook een van de belangrijkste punten van Arctic zelf. 60 mm is natuurlijk niet ideaal, maar ik heb nog geen goede low profile koeler voor een AMD met een grotere fan gevonden. Bovendien heeft de boxed koeler van AMD ook een 60mm fan, maar die is veel stiller.
Kortom, de zoektocht duurt voort. De Arctic wordt zolang weer vervangen door de AMD boxed, zodra ik koelpasta binnen heb. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag (de Origen is een vrij hoge kast, dus zo low profile hoeft de koeler niet te zijn).

BTW heb geen temperaturen geschreven. Daar gaat het me bij deze koeler ook niet om. Het is een HTPC, die niet heel veel hoeft te doen. Moet alleen wel stil zijn.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 LP?

Ik wou dat ik deze review had gelezen voordat ik de koeler had gekocht. Ook hier aangeschaft voor in een HTPC en ik heb dezelfde ervaringen: nare, vervelende toon. Jammer maar helaas en op zoek naar een andere koeler :|