Buffalo Linkstation Live LS-X2.0TL-EU 2TB Review

sieptor 5 maart 2014, 525 views

Buffalo Linkstation Live LS-X2.0TL-EU 2TB

Pluspunten

• Hij doet wat hij moet doen

Minpunten

• De herkenning mag best wat sneller

What you see is what you get. Er zitten maar weinig fancy features in deze NAS, maar wat ie doet doet ie prima.

Op de een of andere manier is de discovery van de ingebouwde media server vanaf andere apparaten (android telefoon, Samsung smart TV) langzamer dan ik verwacht. Het duurt soms een minuut voordat mijn telefoon de media server ziet, ondanks dat ik de file share wel direct al kan accessen. Het afspelen van de (full HD) media gaat overigens feilloos (over bedraad Gbit netwerk).

De ingebouwde bittorrent functionaliteit werkt prima, maar is in mijn ogen alleen echt zinvol als je je PC per se uit wil zetten tijdens het downloaden. De overhead van een torrent downloaden, inloggen op de NAS, de .torrent erheen kopieren en de download starten vind ik teveel gedoe. Bovendien mist deze client de RSS functionaliteit die ik veel gebruik. Had hij deze gehad, zou ik hem wel gebruiken.

Heb jij ook een Buffalo Linkstation Live LS-X2.0TL-EU 2TB?