Popcorn Hour A-110 Review

Mystic_Slayer 29 december 2008, 1.047 views

Popcorn Hour A-110

Pluspunten

• Klein en makkelijk weg te werken.
  • HDMI zowel beeld als audio
  • MKV bestanden
  • Stil

Minpunten

• Wat trage interface

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik zelf heb de Pophorn in Amerika besteld, omdat de dollar vs euro relatief goed stond en op basis van aanraden van me collega's.

Het positieve aan de pophorn is dat deze bijna alle formaten slikt... de relatief trage interface zou tot irritatie kunnen leiden, maar ikzelf heb zoiets van ja, als het maar niet hikt en kucht tijdens het afdraaien van films of mp3's. Dit gebeurd dus ook niet, want ik heb al aardig wat mkv's afgespeeld die groter waren dan 10 gb.

Het geluid via HDMI werkt ook uitstekend en valt niets om over af te dingen. Het gebruik van interne of externe schijf werkt ook subliem. Interne schijf staat standaard, en zodra je een externe schijf er aan hangt wordt deze automatisch herkend. Zowel op intern als extern werkt het perfect.

De mogelijkheid om gebruik te maken van NFS of samba is mogelijk gemaakt en geeft je dus de mogelijkheid om de pophorn aan je netwerk te hangen en daarover je films te pompen. Het zou ook mogelijk zijn om via streaming te kunnen werken over je netwerk, maar daar ben ik niet zo huiverig op.

Dit apparaatje brengt een hoop genot met zich mee, zowel de mogelijkheid om via HDMI, s-video of composite te werken is allemaal uitgedacht. Tevens geeft het apparaat je de mogelijkheid om subtitles aan te passen naar jou wensen. Dus de grootte, lettertype, etc. Ideaal als je vind dat de subtitles te groot of te klein zijn.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-110?

Reviews door de redactie

Waarom schrijf je overal popHorn ipv popCorn? :P
Wel goede review verder, beetje aan de korte kant.
Wel erg korte review, voegt niet zoveel toe aan bestaande reviews, maar vooruit...

Wat ik wel erg storend vind is het taalgebruik. Het hoeft allemaal niet in hoogstaand nederlands, maar de tekst even door een spellingchecker halen of iemand in je omgeving vragen het even na te lopen was niet echt overbodig geweest. Het barst echt van de fouten en rare, niet helemaal kloppende, uitdrukkingen.
Ik ben ook in het bezit van een Popcornhour, en kan je verzekeren dat streamen over netwerk van 10GB bestanden ook prima gaat ;)

Ik heb er zelf namelijk geen schijf in zitten, en stream van mn 4x500gb raid5 in mn PC.

[Reactie gewijzigd door magiel op 29 december 2008 19:46]