Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung C27B750X Aluminium, Zwart Review

boss-20 1 maart 2014, 288 views

Samsung C27B750X Aluminium, Zwart

Pluspunten

• Vormgeving
  • USB Hub
  • Beeldkwaliteit via HDMI
  • MHL

Minpunten

• Tot nog toe geen INTEL WiDi
  • Zeer slechte software-support
  • Veel lag en compressieloss via dongle

Ik heb dit beeldscherm gekocht omdat ik deze wilde verbinden met mijn Intel 7260AC WiDi kaart. Helaas bleek dat een zeer voorbarige droom en is mij dat nog niet gelukt.

Na meerdere hobbels op de weg qua installatie (software die fouten vertoond bij het installeren) is de verbinding middels de certified Intel WiDi niet gelukt. Ik kan alleen de monitor middels de USB2 dongle verbinden en daarbij is de beeldkwaliteit en vooral de refreshrate erg slecht. Vaak lags maar vooral de JPEG loss is erg jammer. Wanneer er bewegende beelden op het scherm zijn zie je duidelijk de compressie van de beelden.

Ik heb contact met Samsung hierover om te informeren of het überhaupt mogelijk is deze monitor te verbinden middels de Intel kaart. Als dat niet het geval is stuur ik hem terug daar hij dan niet voldoet aan het doel waarvoor ik hem wilde gebruiken.

Update 07-03-2014
Contact gehad met Coolblue. Ze hebben de zaak uitgezocht en er achter gekomen dat deze schermen niet middels WiDi te verbinden zijn. Erg jammer. Er zat niets anders op dan het scherm te retourneren en Coolblue heeft dit zeer snel en netjes afgehandeld. Ik heb inmiddels een Philips http://tweakers.net/price...lips-278g4dhsd-zwart.html besteld en verwacht deze morgen. Hier uiteraard een review van. Van Samsung zelf heb ik overigens niets meer gehoord nadat zij mij beloofd hadden de zaak uit te zoeken. Ik upload nog wat foto's van de beeldkwaliteit middels de USB dongle.

Heb jij ook een Samsung C27B750X Aluminium, Zwart?