Logitech S220 Review
Waarom nieuwe boxen
Nadat mijn witte boxjes van 5 jaar geleden toch een keer kapot gingen, moest ik opzoek naar een nieuwe speaker-set. Omdat ik het zelf niet nodig vind om een speaker-set van honderden euro's te kopen ging ik op zoek naar goeie betrouwbare boxen voor een lage prijs. Toen kwam ik op Alternate de S220 tegen.
De kwaliteit
Het viel me mee hoe de kwaliteit was, maar dat is ook logisch als je al tevreden bent met een setje van 5 jaar oud. Maar dat hij ook beter is dan een andere Logitech die we hier thuis hebben staan had ik niet verwacht.
Het verschil
Als je nu bij Batlefield 2 door het bos loopt lijkt het veel echter dan bij mijn oude setje.
Dit komt omdat het kwaliteit beter is en meer hoog en laag...
Pluspunten
*Goed geluid *Niet duur
Minpunten
*Nog geen ontdekt
Eindoordeel
Nadat mijn witte boxjes van 5 jaar geleden toch een keer kapot gingen, moest ik opzoek naar een nieuwe speaker-set. Omdat ik het zelf niet nodig vind om een speaker-set van honderden euro's te kopen ging ik op zoek naar goeie betrouwbare boxen voor een lage prijs. Toen kwam ik op Alternate de S220 tegen.
De kwaliteit
Het viel me mee hoe de kwaliteit was, maar dat is ook logisch als je al tevreden bent met een setje van 5 jaar oud. Maar dat hij ook beter is dan een andere Logitech die we hier thuis hebben staan had ik niet verwacht.
Het verschil
Als je nu bij Batlefield 2 door het bos loopt lijkt het veel echter dan bij mijn oude setje.
Dit komt omdat het kwaliteit beter is en meer hoog en laag tonen zitten in deze boxen dan de oude.
Ook zijn deze boxen veel kleiner dan die joekels van vroeger.
Het installeren
Na hem aan te sluiten en de pc opnieuw opgestart te hebben doet hij het meteen.
Geen drivers of andere troep.
Wat doe ik met mijn boxen
Ik luister eigenlijk alleen maar muziek met deze boxen. Maar ook toen ik een film ging kijken was het geluid nog altijd mooi.
Conclusie
Het zijn voor mij de perfecte boxen. Dus als je niet veel van je boxen vraagt en niet teveel geld wilt betalen voor een aantal boxen raad ik toch deze aan..
Reacties (7)
Bij "gebruikt in combinatie met" geef je bijvoorbeeld een videokaart op. Dit lijkt mij nauwelijks relevant voor het geluid..... of vergis ik me.
Ook geef je je MoBo op. Hierop zit standaard een geluidskaart (zie ik aan de uitgangen bij de specs), maar er staat niet bij wat voor een geluidskaart geïntegreerd zit op het MoBo, of gebruik je een losse geluidskaart?
Je vergelijkt je nieuwe set met je oude set, wit..... maar welke set is het eigenlijk, wat voor een systeem? Ook een 2.1 of was het juist een 2.0, hetgeen je extra bas-ervaring verklaard omdat je nu over een basreflex (?) beschikt.
Overigens vind ik 5 jaar als levensverwachting van een set erg laag. Wat was de reden dat de boxen al het loodje legde?
Verder zou ik graag wat specs van je nieuwe set zien, zoals geluidsdruk, het frequentiebereik, enz.
Je zegt dat na opnieuw opstarten je set direct werkte. Ik snap niet helemaal wat het met opnieuw opstarten te maken heeft en waarom je zou verwachten dat een speakerset het niet direct zou doen. Je hoeft voor een speakerset toch geen drivers of iets dergelijks te installeren? Sterker nog je computer heeft er helemaal "geen weet van" wat er aan de audiouitgang hangt. Alleen je audiokaart ziet er een bepaalde impedantie aanhangen en daar houdt het mee op. Afhankelijk van die impedantie kun je je kaart wel of niet opblazen, maar dat heeft niets met je computer te maken.
Je zegt geen honderden Euro's voor je speakerset uit te willen geven, maar geloof me tussen € 17,65 en honderden Euro's zitten nog heel veel setjes, ook bijv. 5.1 setjes (ook van Logitech) waarmee je sensatie nog een heel stuk groter wordt.
Op het gebied van geluid vind ik Logitech niet erg denderend. Veelal is de definitie laag het geluid wollig en de bas veel te prominent aanwezig. Ik weet niet in hoeverre het wel eerlijk is dit soort criteria aan een set van minder dan € 20,= op te leggen, maar kun je er toch iets over zeggen.
Heb je je set ook vergeleken met directe concurrenten in deze prijsklasse of ben je hier gewoon tegenop gelopen en was het liefde op het eerste gezicht?
Je ziet er is nog een heleboel meer te beschrijven, maar ik vind het altijd al fijn als iemand de moeite wilt nemen om zijn/haar ervaringen op te schrijven. Daarom dan ook hartelijk bedankt voor je review en veel luistergenot met je nieuwe set.
P.S. (edit) Hetgeen ik (nieuwe) schrijvers van reviews altijd aanraad is om bij de indeling van hun verhaal de de "opgegeven indeling" van T.Net te volgen en over ieder punt wat te schrijven. Niet dat je dan direct een 5 sterren review schrijft, maar je zit aardig op de weg van volledigheid. Op een aantal punten heb je dat overigens al gedaan, maar er nog wat extra vlees aan breien
[Reactie gewijzigd door Pjerry op 23 juli 2024 05:47]
Dus als iemand nog wat op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag.
Je kan je review nog wat uitbreiden, met bijvoorbeeld een vergelijking van het geluid tussen je nieuwe en oude setje. Hoe is het geluid verder bij muziek? Games? etc?Dus als iemand nog wat op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag.
Als je zin hebt om je review uit te breiden, dan kan je elk punt van de beoordelingslijst even uitleggen, je kan ook nog evt. een plaatje erbij zetten, niet iedereen weet hoe ie eruit ziet. Dus foto zoals 3Dkiller al zegt.
Voor een eerste review vind ik het niet slecht, het mag alleen wel wat uitgebreider (zeker voor komende (?) reviews en als je hoger wilt dan 1 ster
[Reactie gewijzigd door AlexV op 23 juli 2024 05:47]
't ziet er nu al een stuk beter uit, zeker met de foto's. Wat je er misschien nog wel even in kan zetten is met welke andere logitech set je deze hebt vergeleken en wat je oude set was (merk?,etc.).Ik heb hem wat aan gepast met foto's+het verschil.
[Reactie gewijzigd door AlexV op 23 juli 2024 05:47]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn