Samsung BD-F6500 Review

Raindeer 28 februari 2014, laatste update op 27 november 2014, 1.246 views

Samsung BD-F6500

Prima product. Goede prijs, maar de Smart-TV waar ik hem voor gekocht had, blijkt beter door een Chromecast gedaan te kunnen worden.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snelheid van de menu's
  • Goede Internet mogelijkheden
  • Goede afstandsbediening

Minpunten

• privacyschending
  • Wifi heeft een niet storende bug
  • bedieningsknoppen bovenop apparaat

Geluidskwaliteit Score: 5
Deze Blu-ray speler was ter vervanging van een oude dvd-speler en moet daarbij ook Netflix aan kunnen. Hij voldoet boven verwachting in beide rollen. De set-up is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Het wifi-netwerk wordt goed gevonden en de verbinding ermee is eenvoudig. Dingen als een wifi-password invoeren gaan ook goed.

Zowel DVD's als Netflix spelen op hoge kwaliteit af. Bij Netflix kun je met de info knop de gestreamde kwaliteit zien en dit is in ieder geval 1080p. Menu's reageren vlot en het apparaat heeft geen last van vervelende crashes. Ik heb zo nu en dan wel een probleem met het vasthouden van de netwerkverbinding. Gelukkig kan dit snel verholpen worden door aan en uit zetten. Mijn Linksys wifi accesspoint kan wel eens de oorzaak zijn, maar andere apparaten hebben daar minder last van, die reconnecten vanzelf. Dit is een verbeter punt, maar gelukkig niet zo storend dat het ding onbruikbaar is.

Enige nadeel is de bedieningsknoppen bovenop. Ze zijn onduidelijk, onzichtbaar en maken het onmogelijk om er dingen op te leggen/stapelen. Gelukkig heb je ze niet nodig, want daar is de uitstekende afstandsbediening voor.

Wel jammer is dat ook Samsung het apparaat gebruikt om allerlei gegevens over je kijkgedrag op te slaan. Daar niet mee akkoord gaan kan niet, want dan doen de Internet diensten het niet.

Al met al een uitstekend apparaat, dat ik graag aanbeveel.

Update 09-05 Mijn apparaat moet terug naar de leverancier, wegens een USB poort die verkeerd in het apparaat verwerkt is. Het poortje zit net te ver naar rechts, zodat het zwarte plastic over de USB poort zit. Dit zie je niet omdat er een beschermkapje over het poortje zit. Omdat ik niet een downloader ben, kwam ik er pas achter toen ik wat fotos van een stickje wilde laten zien :-)

update 27-11 We maken geen gebruik meer van het Smart-TV gebeuren. Een Chromecast heeft dat overgenomen. Veel praktischer en sneller dan de Blu-ray speler. Komt vooral omdat het invoeren van een zoekopdracht of het scrollen en navigeren vele malen sneller gaat op een tablet of smartphone, dan op de speler.

Heb jij ook een Samsung BD-F6500?

Ik heb zo nu en dan wel een probleem met het vasthouden van de netwerkverbinding. Gelukkig kan dit snel verholpen worden door aan en uit zetten. [...]
Zo'n netwerkverbinding die zomaar verbroken kan worden lijkt me toch behoorlijk storend als je een filmstream via Netflix aan het kijken bent. Ik zou de speler dan toch bestempelen als onbruikbaar. Of treedt het tijdens streaming niet op?
een enkele keer. Maar ik denk dat het mijn linksys WRT160n v2 is. Dat ding is niet stabiel. Zijn meer klachten over. Tot nu toe was het geen probleem. Laptops en foons haperen wel eens, maar werken er omheen. Ik had hiervoor een Philips player en die crashte echt. Die ging dan ook terug en dit is de vervanger. Dit ding beperkt zich tot netflix opstarten en doorkijken. Onhandig maar te doen.

Echte oplossing is een nieuw accesspoint en die gaat er dan ook komen
Hoe goed gaat het streamen over het (wifi-)netwerk van *.mkv bestanden (eventueel met DTS audio)?
Geen idee, ik ben niet een groot downloader
0Anoniem: 521597
8 mei 2014 19:56
Ik heb wel interesse in dit apparaat, alleen ik vraag mij af of je de BD speler goed hoort als er een schijf in zit. Ik heb een andere blu ray speler teruggestuurd, omdat deze veel lawaai maakte tijdens het afspelen van een BD disc. Hoe is het geluidsniveau van deze speler?

Verder nette review.
Ik vind het een stille speler. Dat gezegd hebbende, ik let er niet zo op. Maar het heeft me niet gestoord en het ding staat in een houten kast, die voor een oude UPC doos goed als klankkast diende, dus het zal wel mee vallen.

Let wel op, dat als je het ding krijgt dat je naar de USB poort kijkt. Bij mij bleek deze verkeerd geinstalleerd te zijn. Het is een paar milimeter naar rechts verschoven en dus past er geen USB stick in... Hij gaat dan ook terug voor een andere.