1 review

Gigabyte BRIX GB-BXI3-4010 - Reviews

Gigabyte BRIX GB-BXI3-4010 Review

SpeedingWilly 26 februari 2014, laatste update op 6 juli 2018, 2.041 views Product gekocht

Gigabyte BRIX GB-BXI3-4010

Deze barebone is prima als klein, licht en snel systeempje om b.v. achter een monitor te plaatsen.

Pluspunten

• Erg compact
  • Mooi design
  • Erg snel i.c.m. Een SSD
  • Vrij stil

Minpunten

• Niet erg goedkoop(i.c.m. SSD en geheugen)
  • Wireless kaartje niet erg snel
  • Audio aansluiting aan de voorkant

Ik heb 2 van deze systeempjes in elkaar gezet en geļnstalleerd: eentje voor mijn vrouw en eentje voor mijn moeder.
Dit i.c.m. 2x4GB werkgeheugen en 120/240GB SSD en Windows 8.1 als OS.

Ik heb inmiddels enkele dagen ervaring met de systeempjes en ik ben er erg tevreden mee. De Brix is erg stil. Alleen bij wat langdurige zware belasting hoor je de fan, maar nooit erg storend. I.c.m. Windows 8.1 heb je een prettig systeem dat voor allerlei taken is in te zetten en ideaal om achterop een monitor te monteren. Als je spellen wilt spelen of veel zware programma's draait of veel opslag nodig hebt zijn er betere keuzes, maar als huis-tuin-en-keuken pc is de Brix ideaal.

De toekomst moet leren of de systeempjes stabiel en betrouwbaar blijken.

Update januari 2015
Ik ben nog super blij met deze systeempjes na een klein jaar lang gebruik. Mijn vrouw en moeder hebben de systemen in gebruik en zijn super tevreden. Voor de wat eenvoudigere taken is de Core i3 prima en i.c.m. de SSD bloedsnel. Zeer tevreden tot nu toe!

Kosten: ¤415,- voor de Brix met 8GB intern geheugen en 120GB SSD en ¤480,- voor de Brix Met 8GB intern geheugen, 240GB SSD en wireless AC kaartje.

Update juli 2018
Inmiddels is 1 systeem overleden. Geen enkel lampje brand meer, maar de voeding werkt wel nog. Waarschijnlijk is er iets met de stroomvoorziening op het moederbordje niet goed. Valt een beetje tegen na ongeveer 5 jaar.

Heb jij ook een Gigabyte BRIX GB-BXI3-4010?