BitFenix Alchemy Connect 30x LED-Strip 60cm - white Review

Ramoonster 25 februari 2014, 519 views

BitFenix Alchemy Connect 30x LED-Strip 60cm - white

Pluspunten

• Heel fel licht.
  • Op papier makkelijk te instaleren
  • Niet al te opzichtig

Minpunten

• Het licht is (bij mij) oneven, eerste 5 wit, de 5 erna iets paarser enz.
  • Blijven niet heel goed plakken.

Ik heb voor mijn game pc, 3 ledstrips gekocht, de Bitfenix Alchemy strips.

Eerst natuurlijk het belangrijkste, geven ze veel en mooi licht?
Ze geven niet normaal veel licht, ze zijn echt super fel en als je er direct inkijkt doet het pijn aan je ogen, ze zijn ongeveer even fel als een flitser.
Ik weet niet waarom maar mijn exemplaren geven de eerste 5 leds normaal, wit licht, en de 5 erna wordt het iets paarser, en daarna weer wit en zo door.

Dan het tweede: Zijn ze gemakkelijk te instaleren?
Op papier zijn ze hartstikke makelijk te instaleren, alleen bij mij ging het vreselijk mis, in mijn kast zitten 2 2 pin connectors, die ook op de strips zitten.
Dus logischer wijs dacht ik: Ik doe ze daarin! Nou niet dus, jammer, daarna alleen op molex, toen werkte t ook niet, daarna op beide, en toen was het rampzalig, er kwam rook uit m'n kast! Dat is natuurlijk niet goed.
Daarna was ik er een beetje bang van, naja, nog maar een keer proberen.
Dit keer begonnen op molex, en toen werkte ze ineens wel!
Waarschijnlijk deed ik eerst iets vreselijk fout, maar wat het is geen idee.
Toen dacht ik na, mooi, ze werken, nu erin plakken, plakken is natuurlijk niet zo moeilijk, maar om te blijven plakken is blijkbaar wel moeilijk voor ze.
Nu zitten ze redelijk vast, maar ze komen wel eens naar beneden zetten.

Al met al, het zijn hele goede LED strips, alleen bij mij is het gewoon vreselijk mis gegaan, dit heeft (denk ik) niks te maken met Bitfenix.

• CM Strom Scout II

Heb jij ook een BitFenix Alchemy Connect 30x LED-Strip 60cm - white?

Heb je ook foto's? Dat maakt het wat makkelijker om een idee te krijgen wat het verschil is tussen 'paars' en 'wit'
Ik heb er foto's van proberen te maken, alleen op de foto's is het niet te zien.