Arctic Accelero S1 Review

Zamoraak 24 december 2008, laatste update op 24 december 2008, 331 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• Koelt goed
  • Installatiegemak

Minpunten

• Verkeerde vorm van shinks voor de voltreg chips bij een 8800gt.

Koelvermogen Score: 5
Ik heb al ongeveer een jaar een 8800GT met een standaard koeler. Laatst had ik de knoop doorgehakt en besloten een koeler te kopen, na het lezen van verschillende reviews bleek de accelero een goede keus. En nou, de installatie ging zeer makkelijk, er zaten wel koelblokjes bij om de mosfets te koelen, alleen waren die raar gevormd en daarom paste ze er niet op, gelukkig had ik blauwe zalman ramshinks gekocht en die paste wel. Na het grondig schoonmaken van de core en de chips met alcohol wilde ik de blokjes erop plakken, maar ze bleven totaal niet plakken. Toen toch maar de handleiding erbij gepakt en daarop stond dat je de chips met een gum moest bewerken. Nadat ik dat had gedaan plakte ze zeer goed. De installatie ging zeer soepel, en die zwarte clipjes kreeg ik er zonder moeite op!

Ik vond passief toch wat onveilig dus had ik een Nexus Real SIlent 12cm fan erop getie-ripped. Mijn temperatuur ging van idle 65gr naar load 85gr (en een hoop herrie) naar idle 35gr en load 45gr (en heerlijke stilte).

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?