Mionix NAOS 7000 Review

Fr3d27 21 februari 2014, 1.338 views

Mionix NAOS 7000

Pluspunten

• Super ergonimisch voor de rechtshandige
  • Goede feedback van bedieningselementen
  • LEDS
  • comfortabel in de hand
  • Goede, duidelijke en makkelijke software
  • gold-plated usb ?
  • stevige usb draad

Minpunten

• alleen via webshop mionix te koop op dit moment

Omdat ik wat oude meuk verkocht had en mijn oude muis af en toe de klink niet registreerde ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe muis. Ik had dus wat extra geld te besteden en hoefde niet zo op budget te letten.
Maar wat wilde ik eigenlijk van een muis?
1. led verlichting, ik ben gek op lichtjes
2. het liefst passend bij mijn nieuw gekochte Razer headset ( groen)
3. lekker in de hand liggen.

Bijkomstig wilde ik ook wel kijken wat er naast de standaard merken was zoals Logitech, Steelseries, Razer etc.
De eerste 2 punten zijn wel te vinden als je wat via het web gaat zoeken. Heb ik ook gedaan en dan vind je 10-tal muizen. Uiteraard razer zelf.
Mijn keus was de taipan, maar ik ben niet link en wilde een ergonomische muis.... Toch had ik eerst de CM storm reaper besteld.
Deze kwam uit diverse tests wel erg goed uit de bus. Ik heb de muis wat geprobeerd en viel mij niet lekker in de hand en had er geen fijn klik gevoel in.
De Mionix had ik al eerder gevonden en vond de ergonomie er mooi uit zien. Eerdere modellen en ook deze NEOS 7000 worden op het net goed beoordeeld.

Dus de Neos 7000 besteld. Het pakketje kwam 4 dagen later al in de bus. Dat was lekker snel. De doos bevat niet veel, maar het is allemaal netjes verpakt.
In de doos zit , een QRC in het engels, een sticker en de muis zelf.
Drivers en software moeten bij Mionix.net zelf gedownload worden. Zonder dat werkt de muis ook trouwens.
De muis is bedekt met een wat stroef rubber achtig plastic. Het voeld prettig, geeft grip en er blijven geen vinger afdrukken achter.
Op de muisrug zit het symbool van mionix wat leuk oplicht, al zie je dat niet wanneer je je had er op hebt.
Het muiswieltje is bedekt met rubber zodat deze direct grip geeft aan je vinger. Het scrolwiel is aan de zijkanten ook verlicht. Ik vind het scrollwiel een fijne feedback geeft als je scrolt.
De bekleding van de muis is dus dik in orde, en het comfort in de hand ook.
De muis past precies in mijn hand. Ik vind het heel fijn dat mijn ringvinger en pink steun vinden op de muis. De duim ligt prima in de inkeping en de duimknoppen zijn precies goed te bereiken.
Het klik gevoel is ook goed, je krijgt een prettige feedback van de kliks zowel gevoel als het klik geluidje.

De leds in de muis ( symbool en scrollwiel) zijn in te stellen in elke kleur die jij wilt. Ze zijn niet apart vanelkaar in te stellen ze hebben dus dezelfde kleur.
In mijn geval nu dus groen.
De leds kunnen op tal van manieren in gesteld worden: Altijd aan/uit , knipperen, ademen etc.

Via de software is de muis naar wens in te stellen. Het maximale DPI 8000 is wat mij betreft onnodig. Ik heb dat niet nodig, mijn max zit ergen rond de 3500. Mocht ik het in de toekomst wel nodig hebben, hoef ik geen andere muis te kopen :)

-----
foto1, inhoud verpakking, Mionix NEOS 7000, en mijn oude thrust muis
foto2, glow in the dark

Wat valt er nog meer over de muis te vertellen. Het software pakket bevat ook een surface analyser, deze analyseert dan je onder grond zodat je kan experimenteren met welke ondergrond de muis het meest efficient werkt.
Zelf kreeg ik er van Mionix een muis-mat bij ( Sargas 320) en mijn score was 96%.

Voor als iemand lange game uren maakt, veel computer werk verricht of gewoon een stoere niet alledaagse muis op zijn buro wilt kan ik je deze muis zeer aanraden

Heb jij ook een Mionix NAOS 7000?

Hmm zeer geïnteresseerd in deze muis, bedankt voor de review!

Ik heb zojuist m'n Corsair Raptor M45 na 1 dag weer verkocht omdat hij zo klein is.. Ik kom er net achter dat ik een 'palm grip' heb waarbij m'n hele hand op de muis ligt. Mijn huidige Steelseries Ikari Laser lijkt qua vorm enorm veel op deze Naos.. Wellicht dat dit na 6 jaar een waardige opvolger is :)

De muis lijkt van een soort kunststof/plastic, dus dat zal zweethanden uitsluiten denk ik?
Ik kan zeggen dat ik er geen zweet handen van krijg. Wel dat mijn volgende muis zo weer een mionix kan zijn.
Het is gewoon comfortabel, degelijk goed spul!
Heb je deze muis nog gekocht? Ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn ikari. Daar was ik heel erg tevreden mee.
Haha, gold-plated usb. Das een mooie ja, het ziet er leuk uit, maar effect op de performance zal het niet hebben ;) Net als met HDMI, DVI en andere digitale signaalkabels.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Mooier zou het ook zijn als je [img][/img] tags gebruikt om je afbeeldingen heen, dan kun je ze netjes in de tekst plaatsen ipv helemaal onderaan.
Op een razer goliathus muismat heb ik maar 50% in de test... eigenlijk alle andere ondergronden geeft hij maar 10% (hout, glas, etc) waarbij de muis dus niet beweegt. Ik denk dat ik maar voor een RMA moet gaan.
" Maar wat wilde ik eigenlijk van een muis?
1. led verlichting, ik ben gek op lichtjes "
LOL.
Nette review.
Ik sta op het punt deze muis aan te schaffen. Ik heb nu een logitech g602, maar mijn ringvinger en pink worden tegen de muismat aangeduwd, en slepen er een beetje achteraan. Ook al beweerde het gros van de mensen op het internet dat de g602 voor grotere handen is (t.o de g502). Typisch, mensen die iets net aangeschaft hebben zijn over het algemeen iets té enthousiast en positief.
Want zo groot zijn mijn handen niet, 19cm is gemiddeld en ik zit daar net 1cm boven.

Deze mionix naos is nagenoeg de enige muis die hier een oplossing voor heeft. Man dat ziet er comfortabel uit! Echter één vraagje: hoe is het gewicht van de muis. Als je hem nog hebt? Net iets over de 100gram is wel erg licht lijkt me.. of merk je daar geen reet meer van na de eerste uurtjes gebruik.

edit: met kabel zit de muis aan de 150gram, wat net zoveel is als mijn huidige g602 met 2 batterijen. Dit gewicht is prima, en ik heb sterk het idee dat je toch snel went aan zoeits.
Hij staat in de order dus :*). In sommige reviews word het vergeleken met klei of silly putty in je hand houden, dan komt precies de vorm van de naos eruit. Waarom Mionix als enige hier op zijn gekomen geen idee, maar ze hebben er een fan bij!

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 17 maart 2016 15:30]

Toch nog aan de kleine kant.. het is dat het voor de rest echt een top muis is. Anders had ik de plakkerige oude mx518 er toch maar weet bij gepakt.