Samsung Galaxy Trend plus Zwart Review

edwardo 21 februari 2014, laatste update op 20 april 2015, 6.320 views

Samsung Galaxy Trend plus Zwart

Stuk beter dan meeste budget smartphones!

Pluspunten

• 1,2 GHz dual core processor (verbazingwekkend snel!)
  • Zeer helder 4 inch scherm met 800x480 pixels, 16 milj kleuren en 233 ppi
  • 768mb RAM (meeste budget telefoons moeten het met 512mb doen)
  • Meer dan aardige 5MP camera waar je echt prima foto's en video's mee kunt schieten en ook nog een front camera!
  • Android 4.2.2.
  • Slechts 118 gram
  • Geheugen uitbreidbaar tot 64Gb

Minpunten

• Voor dit geld? Geen!

Ik zocht een 2e toestel voor zakelijk. Ik had eerst de Galaxy Young (6310) besteld voor 100 euro. Leuk en compact toestel, maar met teveel beperkingen voor mij. Slechts een 1 GHz single core processor, klein 3,3" scherm met 320*480 pixels en 256K kleuren en een zeer matige 3MP camera waar je eigenlijk niets mee kunt.

Toen eens even goed gekeken naar de Galaxy Trend Plus (7580), welke een stuk beter is dan de gewone Trend of Trend Lite. De Trend Plus (7580) kost slechts 25 euro meer dan de Young en voor 125 euro heb je hier een buitengewoon goede telefoon aan! (Belsimpel.nl, gewoon simlockvrij en ook geen prepaid ding). De Galaxy Trend Plus is in december 2013 verschenen en dus nog mooi recent.

Mooi helder 4" scherm (480*800 pixels) dat goed reageert, alles start lekker snel op en draait mooi soepeltjes. De 1,2 GHz is een enorme verbetering t.o.v. de 1 GHz single core in de gewone Galaxy Trend. Android 4.2.2. af fabriek ge´nstalleerd en biedt leuke mogelijkheden. De 5MP camera maakt prima foto's en redelijke video's. Ik kan er weinig negatiefs over vertellen.

Dit is mijn zakelijke toestel, prive heb ik een supersnelle LG G2. Maar het openen van websites of filmpjes kijken op Youtube gaat bijna even snel op beide toestellen! Natuurlijk zal de LG G2 beter geschikt zijn voor zware games enzo, maar toch. Die kost ook bijna 4 keer zoveel!

Ik kan je de Galaxy Trend Plus (7580) dan ook van harte aanbevelen! Een mid-range toestel voor low budget prijsje (125 euro, feb-14)

Ander super toestel tot 100 euro is tegenwoordig de Motorola Moto E waarvaan de 2015 versie ook over 4G beschikt.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Trend plus Zwart?

Leuke review, alleen geef je als pluspunt aan dat hij 4g-ready is? Ik kan nergens terugvinden dat dit zo is?
Uhhm, dat betwijfel ik nu ook. Ik heb het verwijderd ;-)