Corsair Hydro H100i Review

earvaag 20 februari 2014, laatste update op 20 februari 2014, 5.281 views

Corsair Hydro H100i

Pluspunten

• koelvermogen

Minpunten

• montage intel
  • fragielle connectors
  • software corsair-link
  • kabaal fans 1700RPM+
  • kabelspinnenweb

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
CORSAIR H100I

specs>>http://tweakers.net/pricewatch/320866/corsair-hydro-h100i/specificaties/

meer specs>> http://www.corsair.com/en/hydro-series-h100i-extreme-performance-liquid-cpu-cooler.html

inleiding

Aangezien de meeste reviews niet echt diep ingaan op dit product wou ik graag een uitgebreide review schrijven. Ik vind het met alle respect ook waanzinnig om te lezen dat mensen dit ding gebruiken om vervolgens op stock te draaien. Dat is echt compleet overkill. Een all in one waterkoeler van 50/60 euro is dan al meer dan zat mocht je perse voor water willen gaan. Enige wat ik nog kan verzinnen is als je bijvoorbeeld een amd fx 9590 hebt, maar dat is eigenlijk een overgeclockte fx 8350.

Ik had zelf besloten om mijn antec kuhler 620 te vervangen omdat deze niet de ruimte gaf om lekker over te clocken. Het was genoeg om mijn amd phenom II 1090t te koelen tot een 3,7Ghz maar dan houd het wel een beetje op. De magische 4Ghz kon ik niet halen, en het spelen met overclocken bleek wel erg amusant te zijn dus ik besloot om de hittegrens weg te halen met een H100i.

installatie

Ik heb geen foto van het uitpakken maar dat spreekt voor zich denk ik. Het was prima verpakt zoals je mag verwachten.
Wat zit erin,
  • radiator met koelblok
  • usb 2.0 mini naar interne header
  • 2 kabels om in totaal 4 fans aan te sluiten
  • amd installatie onderdelen
  • intel installatie onderdelen
  • 2 120mm fans
De corsair link software zul je van corsairs website moeten plukken. Ik heb deze koeler gebruikt in combinatie met 2 verschillende mobo/cpu's. Ten eerste een gigabyte ga-870A-ud3 mobo met een amd phenom II 1090t, en ten tweede een gigabyte ga-z87x-d3h met een intel 4670K.

installatie amd am3 systeem

Ik had al de horror verhalen gelezen op fora over scheef gemonteerde pompblokken bij intel, dus toen ik hem installeerde was ik al op mijn hoede. Bij AMD hoef je daar naar mijn ervaring geen zorgen over te maken. Zoals te zien op de foto zit het vast aan de standaard klemmetjes met 2 schroeven. Ook toen ik hem er expres scheef op wou schroeven ging het goed. Kan niet mis gaan dus, en je hebt geen andere backplate nodig ook nog.

Ik heb de radiator aan de buitenkant gemonteerd, met de fans aan de binnenkant als push.

Dit is toch echt een van de voordelen van een watercooling setje. Luchtkoelers zijn lomp en groot, en slurpen veel ruimte op binnen in je kast. Ik heb er altijd al de pest aan gehad, en ben blij dat ik daar al wat jaren gelukkig geen last meer van heb. :z
Waar ik minder over te spreken ben is het spinnenweb aan kabels. Je kent het misschien al wel van laptops, op een gegeven moment hangt er zoveel aan dat het een brei van kabels word. Je hebt twee fan kabels, de powerkabel, de usbkabel, en als je pech hebt en een corsair commander kitje hebt mag je er daarvoor ook een kabeltje erin pluggen. Imo had het allemaal in een dikke kabel gemogen zodat je het netjes achter je moederbord kan verbergen waarna het na tien centimeter vertakt in alle losse kabels.

Het tweede wat mij opviel, de powerkabel is een satapower plug. Nu weet ik niet hoe het bij anderen is, Maar mijn sata voedingskabel bevind zich niet achter mijn cpu, maar helemaal onderaan aan de andere kant waar normaliter je HDD's en SSD's bevinden. De kabel is ook nog eens kort, dus ik heb een weggewerkte voedingskabel met satapluggen speciaal voor de corsair h100i ernaartoe gebracht. Het tweede wat mij stoorde was dat de sataplug en de PWM molex connector om de rpm van de pomp af te lezen aan elkaar zitten en pas op het eind uitelkaar gaan zodat je meer een paar centimeter speling hebt. Hoe wil je dit in hemelsnaam aansluiten corsair? Mijn cpufan connector zit niet achterop mijn moederbord! 8)7
Ik heb het opgelost door de draden voorzichtig uit elkaar te trekken. Achteraf gezien had ik de PWM molex net zo goed niet kunnen aansluiten, de pomp draaid op een vaste rpm (2200+-) dus lekker nuttig (not).

installatie intel 1150 systeem

Oh oh oh, het gewraakte en gehate intel montage systeem. Ik snap helemaal waarom mensen hier de mist in gaan. De eerste keer dat ik de koeler had gemonteerd, haalde ik 84 graden (heetste core) in prime95 28.1.
Een tijdje later heb ik de koeler eraf gehaald, en weer gemonteerd (ik moest even een kijkje nemen naar het printplaatje op de pomp, daarover later meer). Naar mijn idee zat hij er goed op, maar niet dus, want prime95 haalde nu al snel de 90 graden op de heetste core. Ouch! Ik heb de schroeven iets los gedraaid en weer aangedraaid, zonder alles eraf te halen. En voila, een nette 81 graden max. De eerste keer zat hij er dus ook al niet goed op. Goed bezig corsair, bravo. Ze presteren het om na decennia aan evolutie en revolutie op het gebied van koelers iets banaals als het vastschroeven van een koeler te verprutsen.

Let ook op, ik had een verschil van 9 graden, het is maar dat ik wist dat het niet klopte aan de hand van mijn vorige resultaten. Maar er zullen vast zat mensen zijn die hem er iets scheef op hebben en zich er niet bewust van zijn en dus niet een optimaal resusltaat hebben.

bouwkwaliteit

Hij voelt stevig aan, de slangen zijn behoorlijk dik voor een all in one. Maar de connectors die op het koelblok zitten zijn fragiel. Na het switchen van AMD naar intel is een fan connector gesneuvelt, ik moest de kap eraf schroeven om de losse pinnetjes en connector eruit te vissen. Dat zijn 2 fans minder dus die ik nu kan aansluiten.

Tevens hebben de fans een irritante ratel die ik begin te horen boven de 1600 rpm en ronduit snotvervelend is boven de 1800 rpm. Je kent het vast wel, het is zondagochtend, je ligt lekker in je warme nest uit te slapen. Totdat die ene (iedereen kent er wel een, of misschien ben je het zelf ;) ) verderop in de straat besluit om in de tuin met zijn powertools bezig te gaan.
Ik snap het ook niet, corsair maakt prima fans, zo gebruik twee stuks high performance corsair fans voor de koeler van mijn videokaart. Zelfs op max zijn deze nauwelijks te horen.

De h100i fans missen trouwens ook die rubberen tussenstukken op de hoeken om vibraties tegen te gaan. El cheapo versie dus, die wat harder kan blazen (2400 rpm max), dat dan weer wel. En dat moet ik ook wel zeggen, de fans presteren qua luchtverplaatsing opzich gewoon prima.

Verder wil ik ook nog wat kwijt over de koelpasta die er vanuit de fabriek al opzit. Deze is echt prima in orde, die hoef je er echt niet af te halen, tenzij je gaat voor the best of the best of perse een bepaald merk erop wil hebben.

En dan nog even speciaal wat aandacht voor de software die dit koelsysteem complimenteerd, Corsairlink.
Daar kan ik heel kort over zijn, buggy troep die een premium product onwaardig is. Er zijn tal van schoonheidsfoutjes die ik kan negeren, maar sommige bugs zijn echt vervelend.
Zo is de led op het koelblok ingesteld op rood, maar is deze telkens na een cold (re)boot rozig wit.

update

Met dank aan interlude.
Als je last hebt dat de LED na een (re)boot niet op de juiste kleur staat zul je de firmware moeten downgraden naar versie 1.05. http://forum.corsair.com/v3/showpost.php?s=ea8510141bf184568a0423c0f2784107&p=691077&postcount=8

/update

Het zelf instellen van een curve (rpm/temp) was een hel. Soms pakt hij hem niet, en zit je fan rustig kilometers te maken terwijl je cpu moord en brand schreeuwd. Elke temperatuur of fan rpm is een blokje die je heel kinderachtig op een plaatje van een systeemkast kan slepen voor het geval je niet snapt waar de onderdelen nou ook alweer zitten. Deze willen nog weleens verdwijnen bij het resizen van je window.
Heb je corsairlink open en start je gpu-z, dan krijg je een mooie freeze waarna je je reset mag inrammen. En ohja, je moet de usb kabel aansluiten op een interne usb header. Onder windows 8.1 werd het hele ding niet herkend en moest ik in het register wat dingen aanpassen.
En nog een leuke, op het forum word je bij firmware updates gewaarschuwt om het vooral niet te doen als je geen problemen hebt. En wat doet de nieuwste beta software, juist, die knalt er gewoon ongevraagd wat nieuwe firmware op.
Krijg je er een lekker irritante fluittoon bij kado. Oh je wil een firmware downgraden? lekker voor je, we hebben de handmatige firmware upgrade optie eruit gesloopt, trolololol. Installeer maar weer een oude versie. :(

voorbeeld schoonheidsfoutje

Ik vergeet nog vast een boel, maar ik raad je aan om het hele software pakket nooit te installeren (of een keer om de led in te stellen, euh..oh wacht |:( edit: zie update hierboven over de led)en gewoon je mobo connectors te gebruiken of een fancontroller. Tenzij je graag boos word, dan moet je het vooral wel gebruiken.

Ik ben nu een paar maand verder, en nu staat mijn systeem er zo bij,

De fans vervangen door 2x noiseblocker eloop B12-4 (ook luid, maar iig geen ratel), aangesloten op de 2 cpufan connectors op het mobo. Ik heb op de fanconnector van de koeler twee fans aangesloten die gewoon op volle snelheid mogen draaien zodat ik de software niet hoef te gebruiken. Helaas is mijn led nog altijd rozig wit.

corsair forum: http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=209

koelvermogen

En dan nu het belangrijkste voor de meesten, resultaten.

Mijn amd systeem was een phenom II 1090t, op een gigabyte ga970a-ud3. Ik had deze resultaten opgeschreven ten behoeve van mijn overclock sessies, zonder een review in het achterhoofd. Dus hier zullen we het mee moeten doen.
De corsair h100i heeft tevens een eigen temperatuursensor, maar geen idee wat deze nou precies meet. Ik gok op het water dat van de cpu naar de radiator gaat.
De kamertemperatuur zal geschommelt hebben tussen de 18/20 graden.

Mijn intel systeem is een 4670K core i5 op een gigabyte z78x-d3h.
Dit resultaat is behaald met de originele fans op max rpm bij een kamertemperatuur van ongeveer 19 graden.

Dit resultaat is behaald met de twee noiseblocker fans die door bios geregeld worden bij een kamertemperatuur van 18 graden.

update

Aan de hand van de comments van jantjabo en Tichelmanm heb ik tussen de backplate en het mobo kunstof ringetjes toegevoegd. Het zijn standaard M5 ringetjes van de gamma die precies erop passen. Ik heb er twee toegevoegd op elke hoek. Toch weer twee graden winst kunnen pakken. Verschil zou nog groter zijn als de fans voluit zouden blazen, wat ze bij mij pas doen vanaf 80 graden. Een aan te raden simpele tweak dus!

/update

conclusie

Uiteindelijk is het een beetje een zoet/zuur verhaal. Ja hij koelt als een malle, mijn amd systeem had duidelijk geen last meer van hitte. 1,5 Volt was makkelijk te halen met mijn 1090t.
Bij intel is het net ietsje anders, je hebt tenslotte het hele probleem met de fabricage van de cpu zelf, die sommigen oplossen door te delidden.
Mocht het inderdaad zo zijn dat je temperaturen dalen met 10/20 graden na delidden dan zou ook een haswell cpu dus flink moeten kunnen clocken tot de 1,3Volt met deze koeler.

Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Fans zijn irritant luid op hoge rpm, software is bagger, en bouwkwaliteit laat hier en daar steken vallen. Dit mag imo niet bij een premium product gebeuren. En het is dan ook nog eens notabene hun tweede versie (h100>h100i).
As is, zou ik de koeler eigenlijk niet aanraden tenzij je bereid bent om met andere fans en eventueel fancontrollers aan de gang te gaan (of hier al over beschikt).

versie:1.0
update:1.1 toevoegen resultaten ringetjes backplate
uodate1.2 Fix voor LED toegevoegd bij software stukje

Heb jij ook een Corsair Hydro H100i?

Mooie review, al moet ik zeggen dat ik me niet herken in het Corsair Link horror verhaal. Bij mij blijft de led netjes rood, ook na reboots, en ook het fan control gedeelte werkt perfect bij mij, al heb ik niet geprobeerd meer fans aan te koppelen dan de bijgeleverde 2 fan's. Bij een reboot blazen de fans iets van 10 seconden ofzo voluit, waarna ze netjes terugvallen op de 1500RPM die ik fixed heb ingesteld in corsair link. De curve functie heb ik even getest (niet uitgebreid) en werkte bij mij ook, zelfs mijn GPU kon ik er ook mee instellen.

Bij mij draait het op Windows 7, Corsair Link versie 2.4.5110, Corsair Hydro USB firmware 2.0.0 en Corsair Link firmware 1.0.5.

Hardware: Default bijgeleverde fans, MS Z87-GD65, I5 4670K, XFX HD7950 DD BE gfx kaart.

Screenshot van mijn CL setup: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/corsairlink.PNG
Op een fixed rpm of op max draaien geeft inderdaad geen problemen. Ook de standaard silent/normal/performance profielen doen het opzich gewoon. Het was bij mij vooral dus die custom curve waar je zelf alles kan instellen waar het fout gaat. De standaard profielen gingen niet lekker samen met mijn 4670K. Als het mis gaat is het ook goed te zien, de twee rode strepen die overeen komen met rpm en temp staan dan gewoon onder of naast de blauwe curve lijn ipv erop. Gelukkig maar dat het bij jouw gewoon goed gaat. :)

Heb je trouwens niet als je je corsairlink window resized dat al die blokken verkeerd staan (of zelfs verdwijnen)? Je hebt alles zo netjes geplaatst.

edit: een plaatje van iemand van het forum, waar het te zien is>> plaatje

[Reactie gewijzigd door earvaag op 21 februari 2014 13:20]

Moet wel zeggen dat ik curves niet lang getest heb, misschien maxximaal een uurtje na het installeren van de sofware. Daarna al snel op fixed ingesteld op een niveau waar ik er geen last van heb, en ik in de zomer geen al te hoge temps kreeg. Nu in de winter zou ie ws best nog wat lager mogen qua RPM. En de videokaart draait weer via afterburner daar ik toch liever alles qua videokaart (oc + cooling) in een tooltje regel.

Resizen gaat prima, zowel kleiner als groter. Enige manier waarop ik het kan verstoren is het te klein maken waardoor ze gaat overlappen.

Voorbeeld:

Groot: https://dl.dropboxusercon...19932820/corsairlinkG.PNG

te klein: https://dl.dropboxusercon...19932820/corsairlinkK.PNG

[Reactie gewijzigd door Dennism op 21 februari 2014 17:16]

ok, mooi om te zien dat het bij jouw goed gaat. Ik was mijn led knop binnen een paar dagen al kwijt :P.
Ik heb de zelfde setup (bijna) en hier werkt corsair link best wel goed alleen tijdens booten draaien de fans erg luid.. maar dat is omdat corsair link dan nog niet werkt
vind wel chill dat je een profiel kan fine tunnen naar wens

[Reactie gewijzigd door wuswug op 22 februari 2014 19:01]

Heb zelf vanaf dag 1 problemen om uberhaupt de link software op te starten.
Moet eerst hardwaremonitor.exe vanuit corsair link map openen voordat de software start.
Dan heb ik ook nog de usb headee bug waarbij de pomp en ventilators alleen gedetecteerd worden in windows als de pc zonder muis etc opgestart wordt.
De pomp houd er niet van om usb te delen volgens het corsair forum LOL.

Uiteindelijk draait het om het koelvermogen.
Gelukkig had ik uitvoerig forums afgespeurd en informatie gelezen.
Daardoor was ik ook voorbereid op de fout met de intel back plate.
Het toevoegen van een paar rubberen ringetjes tussen de afstandsring en backplate, zodat de koeler strakker op de cpu kwam, scheelde meteen 7-9 graden :o.
Eerst kwam de h100i op gelijke hoogte met mijn oude nh-d14.
Ten opzichte van mijn nh-d14 koelt de h100i een tikkie beter dus.
Dat de software brak is
Vind ik nog tot daar aan toe
Maar dat de backplate zo slecht ontworpen/getest is
Door corsair, die ondertussen toch voldoende ervaring hebben met aio systemen, verbaasde mij echt.
Mensen gaan juist voor een aio omdat ze eenvoud willen of omdat ze nog nooit waterkoeling hebben gehad in de vorm van een custom loop oid,
Juist die mensen worden meteen afgeschrikt met tegenvallende resultaten en zullen niet snel zelf gaan klooien met ringetjes etc.
Juist met steeds meer concurrentie op het gebied van aio zou je verwachten dat corsair perfectie zou nastreven, of in ieder geval de setjes die gemaakt worden door asetek enz goed testen.
Hmm, het enige dat ik goed herken in je review is dat rateltje in de fans, die vage dunne draadjes, en het argument dat dit niet een premium/prosumer product waardig is. Waar ik het zelf inkader is voor iemand als ikzelf: ik ga voor het gemak. Het ding was zo in elkaar gezet en zo in mijn Corsair 540 geprakt. Plaatsen op mijn (AMD) cpu was appeltje+eitje.

De software laat idd eea te wensen over, echter op mijn bescheiden niveau gebruik ik het niet -buiten een keertje om te kijken wat het was. De LED kleur zal me een zorg zijn, want mijn case zit ergens onder mijn bureau en ik kan niet tegelijk games spelen en in mijn kast kijken.

Dit is geen kritiek op jouw review (ik begrijp maar al te goed je punten!) maar meer een nuance aanbrengen: het ding doet wat het moet doen, en werkt daarbij prima op het niveau van mijn wensen. Ben je een uber tweaker zou ik idd denken dat deze koeler niet je eerste keuze is.
Imo zijn comments onderdeel van de review. Kritiek (of nuances) is altijd welkom ;) .
Dank voor de uitgebreide review, ik weet genoeg, de volgende koeler zal deze niet zijn, is gewoon veel teveel geteisterd door allerlei mankementen zoals onder anderen: monteren / leds (die soms zelfs doodgaan) / software / pomp fails en weet ik het allemaal.
Een vriend heeft er twee en daar zijn ook van allebei ledjes dood, en een ervan heeft af en toe pomp problemen, dan wordt de CPU ook meteen zo snel heet dan je amper de bios doorkomt door het slome laden van menu's en de PC al snel weer uitvalt door de beveiliging.

Dan erbij is er ook onduidelijkheid over eventuele schade vergoedingen, de een zegt dat ze alles vergoeden mits je niks fout hebt gedaan, omdat zo'n ding niet hoort te lekken, maar anderen ontkennen dit weer.
Beetje een dure grap als ze niks vergoeden maar het ding wel gaat lekken zonder je iets fout doet, behalve de koeler zelf dan.

Dus ik kijk nog even vrolijk verder naar een fatsoenlijke koeler, had een 2e quad channel kit gekocht (lga2011) maar doordat de Coolermaster V6 GT zo lomp is kunnen de eerste sloten aan weerskanten van het socket niet gebruikt worden.
Waterkoelers zijn leuk maar heb geen zin in risico's met lekkages, dus het zal waarschijnlijk dan maar een iets slankere luchtkoeler worden.
Blijft alleen jammer dat het zoveel ruimte vreet en met flinke koelers ook nogal aan het moederbord trekt, maar tenminste wel een stuk betrouwbaarder en ook geen directe oververhitting als de fans hun werk niet doen.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 22 februari 2014 00:29]

Dank voor de moeite, maar ben toevallig al aan het rondkijken geweest en ik denk dat het de Noctua NH-U12S Wordt :)
Ik heb zelf een H80i, corsair link werkt hier super.
Het enige wat ik met de radiator had was dat het schroefdraad van de radiator was doorgedraait, dus de fans konden maar met 4 van de 8 schroefjes vast.
Heb de H80i opgestuurd en 4 werkdagen later werd er weer een splinternieuwe bezorgt :)
Corsair Link heb ik zelf geen problemen mee, dat de backplate slecht ontworpen/getest is ben ik met je eens. Heb er zelf ook rubber ringen tussen gedaan en temperaturen waren beter.

Ventilatoren zijn heel brak, heb zelf 5 nieuwe gekregen van Corsair, allemaal bevatten ze een ander soort rateltje. Na veel gezeur heb ik besloten 2 dure Noctuas te halen die prima bevallen.

Met Corsair Link werkt bij mij de custom curve prima, LED werkt ook prima. Enige nadeel is resizen van windows alles door elkaar vliegt.

Tevens ben ik het niet eens met je negatieve punt kabelspinnenweb, heb hier alles super weg kunnen werken.

Corsair Link version 2.4.5110
i7 4770K @ 4.4 / 1,25v
MSI Z87 G45

[Reactie gewijzigd door Tichelmanm op 21 februari 2014 21:42]

Ik heb jullie tip opgevolgd en toegevoegd aan de review bij de meetresultaten.
Waar kun je die ringetjes halen als ik vragen mag?
ik heb zo een doosje met ringetjes gehaald bij de gamma, waar ze ook alle spijkers/schroeven hebben liggen. welke maat precies weet ik zo niet, ik heb het niet meer liggen hier.
Oke, bedankt voor het antwoord!

Je blame Corsair omdat jij de schroeven niet goed vastschroeft als ik het goed begrijpt?, ik vind dat wel een beetje idioot :9~

Mijn H100i onthoud de instellingen wel, Miss zie je iets over het hoofd?

Vind ik onzin. Mijn 3570K draait gewoon stock, Ik heb hem meerdere keren overclockt op 4,5 maar enkel toen had ik de snelheid even nodig omdat ik bestanden moest converteren wat CPU based was met dat programma, Voordelen van stock draaien is een lagere temp waardoor het product veel duurzamer, Kortom Waarom zou je iets op zijn staart trappen als het standaard gewoon prima werkt?
als mijn schroevendraaier niet verder wil zou die toch echt vast moeten zitten. Maar dat is het niet gezien de verschillen in temperatuur. En ik ben toch echt niet de enige die dit probleem tegen gekomen is. Dus ja ik zie het als een designfout van corsairs kant. ( mij voor idioot uitmaken, is dat serieus nodig?)

Ik stel in op rood, hij staat netjes op rood, ik save de boel. En na een reboot is hij wit/roze. Vervolgens moet ik in de software alle sliders weer naar boven en beneden plaatsen en pakt hij de juiste kleuren weer. En ook hier, op het corsair forum kom ik deze fout vaker tegen, dus ga ik uit van een software fout.

Nu zeg je dat je het een goed idee vind om het dubbele uit te geven aan een koeler die op een stock cpu draait. Vervolgens geef je toe dat je je cpu soms overclocked, en dus het extra koelvermogen wel kan gebruiken. En dan zeg je dat ik mijn cpu vooral niet moet overclocken omdat het stock al wel prima draait :?.
Anyway, ik blijf erbij dat voor de helft van het geld je ook een mooie koeler hebt, die ook stil zijn werk doet terwijl je erg ruim binnen de marges blijft. En dan heb je nog wat overclock ruimte ook nog. Het lijkt me toch wel duidelijk dat dit setje vooral bedoeld is voor overclocken van een cpu, maar niet bezig wil met custom wc.
1 Ik noem niet direct jouw een idioot, ik vind het idioot om schroeven er niet goed op te draaien en dan de schuld bij Corsair neerleggen als productiefout dat is idioot, jij bent namelijk het persoon die het niet goed assembleer.

2 blijkbaar werkten het wel in oudere versie's van het programma
Dan houden we het er daar maar bij ;)

Bedankt voor de link, dat heeft het inderdaad opgelost. Ik heb het toegevoegd aan de tekst.
ik kan me niet herkennen in jouw "horror" ervaring met corsair link, ik heb zelf de H100i en W8.
Als ik mijn pc opstart gaan de fan naar 100%. ik heb allen een probleem met het aansluiten van de mobo usb conector. deze werkt niet. (als ik hem via een front usb aan sluit heb ik geen problemen)
Zeer goede review.

Ik ben gestopt met de pogingen om de h100i werkende te krijgen in Corsair Link.
Als de software al niet crasht, herkent ie mijn h100i gewoonweg niét. Heb álles geprobeerd, heb uren en uren en uren gezocht op 't internet. Niets werkte.

Ik heb maar een fancontroller aangeschaft die ik eind deze maand ga inbouwen met 8 andere fans (is een Scythe KAZE Q-12).

Ik ben wat dat betreft zeer teleurgesteld in de fans die ze erbij geleverd hebben. Ik heb 96 euro voor deze koeler betaald, dan mag je toch op z'n minst verwachten dat er fans bij zitten die stil zijn. Ze maken er zelfs reclame voor onder het mom van 'onze beste en stilste koeler ooit'.

't Is dat ik de koeler niet wil demonteren en terugsturen, want daar heb ik gewoonweg geen tijd voor. Maar ik ben zéér ontevreden over dit product. Ik probeer het nog even, want wil komende week Windows 8.1 installeren, wellicht helpt 't, maar ik heb er een hard hoofd in.

Nee, ik baal er goed van.
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb ook een workaround op mijn pc ingesteld om Link toch mijn H100i te laten herkennen. Het onderstaande topic heeft me geholpen bij dit probleem. Er was laatst een software update dus ik heb geprobeerd het weer terug te draaien maar het werkte niet dus de workaround aangezet. Het geeft weliswaar W8.1 aan maar op W7 werkte dit ook.

[Reactie gewijzigd door Daftman380 op 29 mei 2014 19:01]

Hey bedankt.
Ga er mee aan de slag zodra ik verhuisd ben :)