Thecus N2310 Review

msteltenpool 20 februari 2014, laatste update op 17 juli 2014, 1.059 views

Thecus N2310

systeem teruggestuurd

Pluspunten

• Zuinig systeem met tijdklok instelling

Minpunten

• Duidelijke instructie voor instellen van NAS (firewall, user) zou handig zijn om mee te leveren.
  • Niet genoeg schijfruimte error terwijl die nog niet eens voor 10% vol is edit1: opgelost met nieuwe firmware v697
  • edit2 2014-07-17: systeem terug gestuurd doordat systeem bleef hangen in opstart fase.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ben via iBood terecht gekomen bij de Thecus, leek mij een leuk instap modelletje voor een NAS systeem. Ik heb het systeem draaien met 2x3TB WD Red schijven.

Ik was nog niet in het bezig van een NAS dus was/ben een redelijke Noob op dit gebied. Na een eerste worsteling om het systeem in mijn netwerk te herkennen (firewall uitezetten :s), moest ik nog uitvogelen hoe ik eenvoudig data kon transfereren naar de NAS vanuit een windows PC. Na een gebruiker te hebben aangemaakt kwam een verbinding tot stand. Dit zijn de standaard beginnersfouten zullen we maar zeggen. Inmiddels al wat content er op gezet die ik probleemloos via mijn RPi kan afspelen op mijn TV. Ben nu nog aan het uitvogelen hoe ik gebruik kan maken van de andere aspecten van de NAS, zoals bijvoorbeeld de NZB package.

EDIT 2014-07-17: Inmiddels het systeem teruggestuurd. Na succesvolle firmware update, wat nodig was om alle features te kunnen gebruiken, bleef het systeem een dag later hangen in de opstart fase. De fans draaiden maximaal terwijl er geen communicatie mogelijk was het systeem. Meerdere keren geprobeerd en fw ook laten terugzetten maar probleem bleef terugkomen

Heb jij ook een Thecus N2310?

Hallo,
ik heb me ook laten verleiden, begin er al wel spijt van te krijgen
mijn server blijft nog geen 24 uur up, dan loopt hij vast, resetten met de aan.uit knop gaat niet, dus stekker uit en weer, en opnieuw opstarten is hopeloos, helpdesk heeft geen antwoord.
Webdisk is niet te installeren ( thecus app), via control panel kun je wel de shared folders zien maar niet de niet-shared folders, dus data die ergens anders op de schijf terecht komt, kun je niet terugvinden ?!?!
sabnzbd en nzbget werken slecht, constant problemen met onvoldoende par2 verwerking, sabnzbd op mac verwerkt de nzb feilloos
Hier ben ik indd ook nog niet achter gekomen hoe je in de niet shared mappen kan komen, dus als iemand een antwoord heeft hoor ik het graag van je.
via de app ElFinder kan je alle folders in de NAS bereiken .. heb daar soms nog wel het probleem dat ik sommige grote files niet kan vinden .. bug?

bij mij werkt SabNZBd uit de NZBpackage wel aardig in combinatie met mijn payserver, meeste wordt goed binnen gehaald. heb nog wel wat problemen met sickbeard, maar daar moet ik een betere search engine voor vinden.

[Reactie gewijzigd door msteltenpool op 17 maart 2014 11:02]

Ik ben het wel eens met de meeste mensen over dat de software nog niet echt "af" aanvoelt. Zo werken bij mij ook veel downloadbare modules niet helemaal 100%. Dat is erg jammer, want de prestaties zijn erg goed voor de prijs van de NAS. Zo heb ik het probleem dat bestanden repareren in zowel SabNZBd als NZBget niet lukt. Het checken en unrarren gaat wel goed.

Hebben meer mensen hier last van?
Iemand al webdisk werkend gekregen? Vanaf smartphones is het beheren van bestanden nu prima, maar vanaf een laptop / computer is het een ramp. Ik wil gewoon wat oude directories met honderden foto's verplaatsen. Het lijkt er nu op dat deze NAS dit niet kan.