Cooler Master Seidon 120M Review

Keffa18 20 februari 2014, 611 views

Cooler Master Seidon 120M

Pluspunten

• Stil
  • Goedkoop
  • Goede koel prestaties

Minpunten

• Niet voor serieuze overclokkers (4.8 Ghz+)

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze koeler nu met meerdere builds gebruikt en hij bevalt me erg goed.

Ik heb hem nu 4 maal gebruikt in combinatie met de i5-4670k en deze vervolgens geclocked op 4.2 GHz met een boost naar 4.6 GHz hierbij blijven de temperaturen onder de 80 graden onder volledige belasting na 24 uur testen in idle blijft de temperatuur rond de 24 - 25 in een omgevingstemperatuur van 22 - 23 graden, wat zeer netjes is.

Geluidsproductie valt mee, in idle is hij fluister stil echter bij loads gaat het volume wel omhoog maar is niet storend te noemen zeker niet als je aan het gamen bent met geluid hoor je hem niet.

Heb jij ook een Cooler Master Seidon 120M?

ligt het geluid dan aan de fan of aan de pomp zelf?
De pomp draait altijd op volle toeren als je hem goed hebt ingesteld in de BIOS / EUFI, wanneer de temps omhoog gaan kan je fan wat beter horen maar hij word verre van luidruchtig.

Het kan zijn dat je een maandag ochtend kit ontvangt (Dit is mij inmiddels 1 keer gebeurd) en dan zit er wat minder water in het systeem waardoor je de pomp soms kan horen, echter is dit wel binnen een paar seconden weer verdwenen, echter kan je hier hem wel voor omruilen.