Asus O!Play Mini Plus

Asus O!Play Mini Plus Review

PSV_Supporter 20 februari 2014, laatste update op 20 februari 2014, 492 views

Asus O!Play Mini Plus

Pluspunten

• Ondersteund alle bestandsformaten probleemloost
  • Gigabit LAN poort
  • Speelt ook Bluray films probleemloos (zonder haperingen) af

Minpunten

• Trage interface
  • Telkens opnieuw netwerk scannen om te koppelen met apparaten
  • Telkens opnieuw instellen van alfabetische sortering
  • WiFi is niet uit te zetten

Geluidskwaliteit Score: 5
Overgestapt van de WD TV Live mediaspeler naar dit apparaat. Niet nieuw gekocht maar overgenomen van iemand anders.

Reden: De WD TV Live voldeed prima, maar presteerde onvoldoende als er meer bandbreedte nodig was . (Bluray kwaliteit) Tevens had het apparaat nogal eens een reset nodig (uit/aan) na het kijken van een aantal films na elkaar.

Op zichzelf performt dit apparaat prima als je een film gestart hebt (of muziek). Zover ik kan beoordelen speelt 'ie alles probleemloos af.
Maar qua bediening vind ik dit apparaat wel minder. Hij reageert niet vlot en soepel op de afstandbediening. En een irritatie is dat iedere keer opnieuw ik het netwerk moet scannen om toegang te krijgen tot mijn pc of mijn netwerkschijf/mediacenter. Ander irritatiepuntje is dat het apparaat niet onthoudt dat ik graag de lijsten alfabetisch gesorteerd wil hebben. Met name netwerkshares worden redelijk random getoond. In directorylijsten worden nieuw aangemaakte directories en bestanden bovenaan getoond. Toch vind ik persoonlijk alfabetische sortering veel makkelijker/handiger. Dit kan dus wel, maar iedere keer opnieuw moet je daar wel apart voor kiezen.
Het apparaat kan ook verbinden via WiFi en het apparaat werkt als accesspoint als je bedraad werkt. Standaard wordt WiFi onversleuteld/onbeveiligd ingeschakeld. Erg kwalijk natuurlijk, zo kan iedereen moeiteloos direct op je netwerk. Beveiligen kan wel, maar WiFi uitschakelen kan niet, wat ik een groot nadeel vind. Er zijn immers al meer dan zat WiFi signalen in de directe omgeving en als het (zoals in mijn geval) geen toegevoegde waarde biedt zou het uit te schakelen moeten zijn.

De interface biedt zogenaamd een Film en Muziek sectie aan. Dit heeft echter alleen een functie als je via USB wat aanbied aan de speler. Anders staat hier niets in.

Geef mij de eenvoudige maar snelle interface van de WD TV Live en de brede/snelle ondersteuning van bestandsformaten van de Asus O!Play Mini Plus en ik was helemaal tevreden geweest.

Heb jij ook een Asus O!Play Mini Plus?