ASUS RT-AC68U Zwart

€ 82,38
Specificaties WiFi-ac • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AC68U Zwart Review

ontwerp 18 februari 2014, laatste update op 11 februari 2016, 7.709 views

ASUS RT-AC68U Zwart

tijdje in bezit, stabiele firmware, beta en 3rd party merlinbuilds getest, stabiel maar 5 Ghz niet sterk en we hebben niet eens beton in huis... woon in A'dam met 25-30 zenders in de lucht en veel stoorzenders lijkt... Wordt tijd voor dynamisch wisselende frequenties.... Firmware is wel stukken beter geworden.

Pluspunten

• download manager erg handig met usb disk attached
  • wordt regelmatig geüpdate [nu ook op nieuwe eu dfs kanalen zie http://en.wikipedia.org/w...h.2Fj.2Fn.2Fac.29.5B16.5D zie bij kanaal 100 en hoger
  • performance is te tweaken [met dfs stoorvrijer 10/20% beter afhankelijk van je buren en devices in huis]
  • vpn erg makkelijk op te zetten [handig om upc of ziggo van afstand te bekijken!]
  • interface sterk verbeterd

Minpunten

• 5 Ghz zwak
  • Niet helemaal duidelijk hoe Horizon.tv mediabox optimaal aangeloten kan worden

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
Zeer goede router gezien het feit dat ik nooit redelijk bereik had met mijn UPC modemrouter of Apple Airport. Alsmede de constante doorvoer van data was ook bij goed signaal niet continu toerijkend [denk aan videostreams].
Downloads [als torrents] slipte vaak mijn overige verkeer in de war [bottlenecks] en hierdoor moest ik de upc modem vaak resetten om weer vlot te kunnen werken en spelen ;-) Nu is blijkbaar de route om de UPC modem op bridge te zetten en deze router te kiezen een verstandige geweest. De quality of service is standaard al goed op orde.
Er is een goede balans tussen basis functionaliteit out-of-the-box en geavanceerde instellingen als VPN, DMZ, port forwarding e.d.
Het leuke is dat Asus ook alternatieve firmware makkelijk toelaat. Denk aan AsusWRT-Merlin zie : http://www.smallnetbuilder.com/forums/showthread.php?t=7846 en http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

Heb jij ook een ASUS RT-AC68U Zwart?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

was is precies je probleem bij :
"lastig om netwerk [samba] te bereiken via VPN route op mijn mac [iemand suggesties?]"
Hi
Ik kan wel via een Osx vpn connect op mn eigen netwerk komen maar lukt mij niet om mijn macmini bijvoorbeeld te bereiken via een ip. Zie ook niet de mac in mijn osx netwerk hangen terwijl iedere machine altijd zichtbaar naam.local bijvoorbeels is als LAN device in mijn Netwerk...
ah ok, kun je wel machines pingen?
en wat bedoel je met bereiken? Dat je naar een share op de macmini kan?
Ps voor mensen die mijn -1 waarderen please 'shoot' wat je mist :)
Ik mis concrete testresultaten. Het is een opsomming van wat features met een nietszeggend bijwoord zoals 'goed', 'regelmatig', 'makkelijk'.

Als je daadwerkelijk meetbare ervaringen toont, zoals throughput van LAN->WiFi met een bepaald protocol en afstand, waarbij je de gebruikte hard- en software aangeeft, kunnen lezers een beeld krijgen van de kwaliteit van deze router.
Ik zal mijn best doen echte meettesten te doen maar heb daar niet echt ervaring mee. Zal eerste eens Lan> wifi testen. Maar zijn er niet al genoeg reviews die dieper gaan en voldoende info geven als : http://reviews.cnet.com/r...05-3319_7-35828165-2.html en http://hexus.net/tech/rev...3-asus-rt-ac56u-rt-ac68u/
Dat klopt, testresultaten zijn hier waarschijnlijk ook nog eens betrouwbaarder omdat zij er de nodige apparatuur voor hebben.

Probeer dan bijv. in te gaan op wat je zelf ervaart in specifieke functionaliteit en wat niet volledig subjectief is (lastig om samba te bereiken kan voor een ander makkelijk zijn. Geef hierbij dan aan waar het mis gaat, of wat moeilijk is, eventueel met screenshots).
Ikzelf mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om het ding aan de muur op te hangen (heb dit apparaat zelf ook).
De review zelf is inderdaad wat summier, het ontgaat mij waarom ik ruim € 150 zou uitgeven als ik met mijn Airport op dit moment nog steeds rondkom. Ik moet wel zeggen, ik ben al enige tijd in overweging om de 66 of de 68 aan te schaffen, om de volgende reden;

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Cisco Docsis bij Ziggo, wegvallende / dichtslippende verbinding zodra ik torrents aanzet, maar het wil ook voorkomen dat ik zonder torrents te downloaden ook ineens geen verbinding meer heb, welke dan na of een reset, of na enkele minuten wachten vanzelf weer terug komt.

Ziggo heeft voorgesteld het apparaat in bridge mode te zetten; probleem als sneeuw voor de zon verdwenen, maar ik verrek het om de interne wifi functie te gebruiken, en 1 UTP port is voor mij niet genoeg.

Het is dus kennelijk een bekend probleem, want Ziggo is mij uiteindelijk € 85 tegemoet gekomen om zelf een eigen router / accesspoint aan te schaffen. Dat doen ze niet zomaar lijkt mij. Binnenkort toch maar een accesspoint als deze aanschaffen..
Gekocht, makkelijk te installeren, (draadloze) snelheden uitstekend, problemen met wegvallende verbindingen helemaal opgelost. Al met al super tevreden.

Het gast netwerk is ook leuk, ik speel nu de filantroop van de buurt door de 150 mbit op AC-wifi te delen met iedereen die het gast netwerk kan ontvangen, ondervind er totaal geen hinder van.
Oud bericht... maar toch vervelend voor jou als je vreemde buurman jouw gastnetwerk gebruikt om kiddyp!3P te downloaden en dan ineens de politie voor je deur staat.

Heb elf ook deze router maar ben gematigd positief. 2.4ghz bereik is slecht.

[Reactie gewijzigd door lowfi op 26 augustus 2014 16:39]

Kan je dat met k... P... weghalen of anders omschrijven? anders wordt mijn gebruikersnaam besmet in zoekresultaten... dank
Lijkt me beste de router te kopen, zelf te testen en bij slechte resultaten binnen 5-7 dagen terug sturen.. geld terug..... Da's beter denk ik dan zoveel issues uitvissen als muren : beton, steen, hout, verdiepingen.
100 draadloze stoorzenders van jezelf of de buren... Van 2,4 - 5 Ghz etc etc... En daar kan een een theoretische test niet mee rekening houden....

Ps heeft iemand een osx terminal of osx gui test app ergens gevonden? Om nou windows te draaien voor deze test gaat me dat wat te ver... ;-)
Heb je inmiddels je vpn 'probleem' van het verbinden naar andere machines binnen je lokale netwerk verholpen? Heb je je vpn server wel in hetzelfde subnet staan? Ik ben geinteresseerd in de asus routers om de vpn functionaliteit maar zou graag van buitenaf het volledige lokale netwerk kunnen benaderen. Ik ben dus benieuwd of het bij jou gelukt is.
@MrQ: vpn gaat erg goed.
Ik had zelf prima vpn vanuit portugal om op de tijden dat ik in 3 weken redelijk internet had
of via mijn iPad air via Android via mijn HTC One m8 tv te kijken op mijn Horizon Go app van UPC.
Hickups waren meer de lappendekens van wifi stations in Portugal....
Erg stabiel met de laatste officiele firmware, die van Merlin vind ik nog niet helemaal stabiel... ben dus bij de laatste officiële router firmware van Asus....

P.s. Samba werkt nu wel prima, was een mac issue, na clean install kon ik ook via Samba 2 makkeleijk connecten...

[Reactie gewijzigd door valentijn73 op 28 augustus 2014 20:21]