Sony Micro Vault USM2GL 2GB Groen Review

Kosty 22 december 2008, 447 views

Sony Micro Vault USM2GL 2GB Groen

Pluspunten

• Klik systeem is handig
  • Kost maar 10¤ (Of gratis bij een TV)

Minpunten

• Geen U3
  • Iets trager als andere sticks
  • Zwak veertje

Veel valt er niet over te zeggen..

Ik heb deze stick ontvangen na aanschaf van een nieuw TV toestel, anders zou ik zelfs geen 2gb USB overwegen.
Eerst had ik de Sandisk Cruzer Contour 8gb op het oog, maar omdat ik deze gratis kreeg van Sony heb ik daar nog even mee gewacht.

Hiermee denk ik wel dat ik nog een jaartje verder kan.

De stick toont z'n USB kop door te drukken op de bovenzijde, dan klikt het gekleurde deel naar binnen, en komt de USB kop naar boven - zoals bij een balpen.
Ookal heb ik het gevoel dat de veer die erinzit (Om de bovenkant naar boven te houden) denk ik wel dat het gewoon nog een jaartje gewoon goed blijft.

De lees/schrijf snelheden zijn niet overdreven, daarom wou ik eigenlijk ook die Cruzer Contour..
Ik kan geen precieze snelheden meten, maar volgens HDTune zijn de transferrates tussen 6.5mb/s en 8.5mb/s

Muziek spelen gaat zeer vlot enzo, geen problemen.

Er zit ook een comprimeer programma bij, maar dit werkt niet bij bv. Foto's en het en/decoderen van een muziekbestand (dat +- 90% van de oorspronkelijke grootte is) van 5mb decoderen duurt té lang.

Ik heb het nu enkel in gebruik voor m'n documenten van school. 200kb->40kb, maakt niet veel uit maarja.

Geen U3 - spijtig, ook dat vond ik een pluspunt van de Contour van Sandisk - maar dat is snel opgelost met een uurtje Visual Basic en PortableApps...

Er loopt nu gewoon XAMPP op, en als het nodig is VLC enzo, werkt allemaal goed

Ohja, de effectieve opslagruimte van deze stick is 1911mb !

Heb jij ook een Sony Micro Vault USM2GL 2GB Groen?