Fujitsu Scansnap iX500 Review
Ik ben compleet paperless gegaan en sla nu alles op in Evernote. Om mijn archief te kunnen digitaliseren heb ik deze scanner gekocht. Geen goedkoop apparaat maar wel iets waar ik jaren plezier van hoop te hebben. Bovendien kan deze ook grotere documenten op topsnelheid dubbelzijdig digitaliseren. De software voor de Mac is een klein beetje klunky maar op zich werkt het prima samen met Evernote. Een nadeel is wel dat de OCR software niet de Nederlandse taal ondersteund. In de praktijk heb je daar echter niet zoveel last van. Er zijn goedkopere scanner te vinden zoals de Doxie's. Stukken goedkoper maar dat is toch niet te vergelijken met dit apparaat. Nadeel is dat je zo'n scanner eigenlijk vaak alleen maar initieel nodig hebt. Je wil je...
Pluspunten
snelheid scankwaliteit loopt niet snel vast bouwkwaliteit
Minpunten
software op Mac kan beter geen Nederlandse taal voor de OCR
Eindoordeel
Reacties (7)
Prima hardware, die scansnap's!
Dat kan ja. Ik heb dat ook aan de praat gekregen. Ik vond het alleen te traag en buggy.
Groet,
Bram
Is het mogelijk om bonnetjes te scannen die langer zijn dan de lengte van een A4 formaat?
[Reactie gewijzigd door Cezus op 25 juli 2024 18:20]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/73/koelkast-lach.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/104383/trithemis_70p.jpg?f=community)