Fujitsu Scansnap iX500 Review

Bram Heerink 17 februari 2014, 2.270 views

Fujitsu Scansnap iX500

Pluspunten

• snelheid
  • scankwaliteit
  • loopt niet snel vast
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• software op Mac kan beter
  • geen Nederlandse taal voor de OCR

Driverkwaliteit Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Snelheid kleur Score: 4
Snelheid zwart Score: 4
Features Score: 3
Ik ben compleet paperless gegaan en sla nu alles op in Evernote. Om mijn archief te kunnen digitaliseren heb ik deze scanner gekocht. Geen goedkoop apparaat maar wel iets waar ik jaren plezier van hoop te hebben. Bovendien kan deze ook grotere documenten op topsnelheid dubbelzijdig digitaliseren. De software voor de Mac is een klein beetje klunky maar op zich werkt het prima samen met Evernote. Een nadeel is wel dat de OCR software niet de Nederlandse taal ondersteund. In de praktijk heb je daar echter niet zoveel last van. Er zijn goedkopere scanner te vinden zoals de Doxie's. Stukken goedkoper maar dat is toch niet te vergelijken met dit apparaat. Nadeel is dat je zo'n scanner eigenlijk vaak alleen maar initieel nodig hebt. Je wil je archief digitaliseren. Hierna is het een kwestie van bijhouden en dat kan ook met een simpeler apparaat. Ondanks dat vind ik het geen slechte investering.

• Macbook Pro

Heb jij ook een Fujitsu Scansnap iX500?

Ik gebruik zelf een wat oudere scansnap (300M), welke met de software OCRkit ook nederlandstalige doorzoekbare pdf's maakt van al m'n post. Ik trigger de boel d.m.v. shell en AppleScripting.

Prima hardware, die scansnap's!
Hoi Jacco,

Dat kan ja. Ik heb dat ook aan de praat gekregen. Ik vond het alleen te traag en buggy.

Groet,

Bram
Ondersteunt deze printer ook scan2email?
Het is een scanner en geen printer. Ja en nee. De software ondersteunt dit. Wat inhoudt dat deze scanner zijn scanresultaat naar de Scansnap Manager stuurt op je pc of mac. Scan to e-mail is kun je dus doen vanuit de Scansnap Manager.
Bondig maar duidelijke review!

Is het mogelijk om bonnetjes te scannen die langer zijn dan de lengte van een A4 formaat?

[Reactie gewijzigd door Cezus op 3 september 2014 12:55]

ja, dat kan! zelf ervaring mee :-)
Ik ben van plan om een scansnap aan te schaffen voor het scannen van foto's. Dat hoeft helemaal geen topkwaliteit, ik wil het gewoon kunnen vinden in mijn iCloud photo library. Ik heb flink gezocht op internet, maar slechts 1 voorbeeld kunnen vinden van een foto die is gescand met een scansnap. Kun jij een voorbeeldscan maken?