Popcorn Hour A-110 Review

youtoo1000 22 december 2008, 2.340 views

Popcorn Hour A-110

Pluspunten

• Speelt bijna alles af

Minpunten

• User Interface eenvoudig.
  • Automatisch aanspinnen van interne HD

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de PCH al enkele maanden in bezit.
Een hele mooie media-player. Slikt bijna alles (AVI, MPG, MKV, ISO, IMG, VIDEO_TS). Ik hoef echt niets meer over te zetten of te converteren.
Speelt muziek en foto's (nog wel wat trage overgang) goed af.
Enige nadeel zijn:
- User Interface is zeer eenvoudig. Ik had graag mogelijk voor album art gezien.
- Met ingebouwde HD (niet standaard) gaat hij automatisch weer aan (je hoort dan de HD spinnen)

Verder echter zeer tevreden en een aanrader.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-110?

Reviews door de redactie

Hmmm,

Hier kunnen we naar mijn mening niet echt veel mee. Mijns inziens is dit een wat snelle reactie op de échte review die geschreven is door Tweakers over de grote concurrent (Conceptronic CFullHDMA), en op de frontpage staat.

Verder geef je aan al enkele maanden in bezit te zijn van eht apparaat terwijl je pas sinds December 2008 ervaring hebt met 1 exemplaar...

En kijk nog eens even naar de daadwerkelijk info die je geeft en naar wat anderen hieraan hebben. Mij doet het niet overtuigen er een aan te schaffen, verschaft het geen informatie over het hoe en wat het allemaal kan en doet en weet niet of dat of de prijs die je er voor betaald hebt de juiste is of te hoog/ te laag (jaja, dat kan ook, zeker met het oog op de fabrikant)

Als je deze review aanpast dnek ik dat deze voor velen erg handig kan zijn, maar in deze vorm heeft niemand er enigzins iets aan...
Ik zou graag ook nog wel wat meer informatie willen zien. Vooral omdat ik zelf erg interesse heb in zo'n apparaat. :)

Ik maak nu gebruik van een xbox (1) met XBMC en, behalve dat deze niet de kracht heeft om HD content af te spelen, vind ik XBMC een geweldige uitkomst.

Voordelen van Popcorn Hour vind ik het compacte formaat, een gangbare afstandsbediening, de community...

Zou je je review aan kunnen vullen met wat informatie over bijgeleverde kabels, afspelen over coposite / HDMI (ik heb gehoord dat het hdmi-signaal wel eens vastloopt), ondertitels uit mkv's en andere HD-media, eventueel wat foto's?

Hoe gaat het streamen van media over het netwerk via Samba? Dat zou mijn voornaamste toepassing zijn.
Aangezien ik er ook één heb geef ik antwoord

De kabels die er bij geleverd worden is HDMI en een voedings kabel. Ik heb zelf nog één vast loper gehad maar ik drukte terwijl ik avi van mijn nas af aan het spelen was achter elkaar op de afstandbediening na het vast lopen ging de NMT na 30 seconden terug naar selectie van de avi's.

Samba werkt goed maar ik had last met blu-ray deze stotterde of dit aan samba lag weet ik niet aangezien ik overgestapt ben op NFS, dit na op NMT forums gelezen te hebben dat dit beter was. Blu-ray speelt op dit moment perfect af zelfs titels waar andere spelers moeite hebben met selecteren van de juiste audio stream (geef maar 1 keuze i.p.v meerdere) doet de NMT de juiste selecteren op basis van de instelling van het apparaat.
Zou je wat kunnen vertellen over het gebruik van de torrentclient? Werkt het makkelijk?
De torrent heb ik nog niet 100% bekeken maar na installatie van een harddisk wordt de optie beschikbaar. Na het installeren ga je naar de NMT toe via een webbrowser en kan je een torrent uploaden. Ik weet niet of je ergens de status kan zien van de torrents aangezien ik dit nog niet heb geprobeerd.